Avatar billede sjh Nybegynder
11. januar 2008 - 15:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Film cover

Hej eksperter..

Der er vel ikke en af jer som ved hvor jeg kan hente film cover, altså de små cover (ca. 130 x 190) som fx. bruges til DVD eller trailers. ?

Det er nogle jeg skal bruge på min hjemmeside så der må ikke være copyright på dem, eller også skal det være tilladt at bruge dem på andre web-sider.

og det må godt være noget som ikke koster penge.. ;)
Avatar billede kornfreak28 Nybegynder
11. januar 2008 - 17:31 #1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6912&PN=1 en side jeg fant på nettet. ved ik om det er som du siger men det kan være det kan hjælpe dig..
Avatar billede Frederik Nybegynder
13. januar 2008 - 17:25 #2
Derudover vil jeg anbefalde at bruge Nero Cover Designer til at printe dine covers ud fra. Det er let at sætte billederne/covers ind i programmer. Så det er lige til at gå til!
Avatar billede Frederik Nybegynder
13. januar 2008 - 17:33 #3
Til mit forrige svar: Jeg er ikke sikker på, om der er copyright på de covers der er på hjemmesiden jeg har linket til, så det vil jeg ikke lige hænges op på. Så tjek det lige inden du anvender det.
Avatar billede sjh Nybegynder
13. januar 2008 - 18:01 #4
Det kan godt være jeg har udtrykt mig forkert.. Det er ikke cover til at udskrive jeg skal bruge,
men de små billede som oftest vises hjemmesider som fx.:

http://www.imdb.com/title/tt0452625/ (Det billede op over "add to My Movies")
Avatar billede Frederik Nybegynder
13. januar 2008 - 18:30 #5
Ja okay.. Men hvis det er covers til film/spil, så tror jeg med sikkerhed, at der er copyright på.
Avatar billede sjh Nybegynder
13. januar 2008 - 18:39 #6
Ja der er copyright på alle billeder.. men det skal bare være "lovligt" at vise dem på web-sider. (min egen)

De billeder som fx. imdb viser må jeg sikkert ikke kopier og vise på min hjemmeside, men hvor de så har dem fra ville jo være godt at vide så kunne jeg måske også få en aftale med dem som udbyder disse cover (billeder)
Avatar billede snowball Novice
13. januar 2008 - 18:44 #7
Indlæg fra xuzem 13/01-2008 17:24:15 fjernet da det linker til copyright beskyttet materiale.

Snowball / Admin
Avatar billede sjh Nybegynder
19. januar 2008 - 11:38 #8
Når det ser ikke ud til at nogle kan svare på hvordan jeg få fat i dem på lovlig vis..

kornfreak28 du få alivel point for dit forsøg..