Avatar billede koden Novice
10. januar 2008 - 17:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IP tlf. ADSL og TDC routere

Jeg får snart TDC bredbåndstlf.

TDC har en netopia router med modem og som er trådløs.
Sådan en får jeg samt en linksys ip tlf. ting.
man slipper for at bruge skillefilter og speedstream modem.

Men som sædvanlig er router låst af TDC, så man ikke kan sætte den op til efter eget valg.

1. Kan man købe en anden privat router med samme egenskaber?
pt. har jeg alm. TDC bredbånd og har sat egen router op. Men kan man også det med IP tlf.?

2. det smarte ved netopiaen er at man slipper for sit speedestream modem da det er indbygget.
Findes der evt. en TDC eller anden router hvor alt er indbygget.
Modem,IP boksen og access point ?
Avatar billede koden Novice
17. januar 2008 - 23:18 #1
Evt. endda en med firewall i?

Måske nogen bare ved om der findes et forum hvor man ved sådan noget???
Avatar billede koden Novice
24. januar 2008 - 13:24 #2
Er der nogen der ved hvor man evt. kan få den inf.?

Jeg får en Netopia trådløs router fra TDC og en linksys VOIP et eller andet til min tlf.
Netopia sætter man direkte i tlf/adsl stik i væg og VOIP dimsen i en af portene i netopiaen.

1. Findes der en router på markedet som jeg kan købe istedet for og dermed selv konfigurere? Jeg ved at linksys WAG54 burde kunne, men man kan ikke få de rigtige oplysninger fra TDC til modem delen.

2. Findes der trådløse routere med VOIP delen indbygget, så man har alt i en boks?

3. Kan man slet ikke få lov til selv at få adgang til de udleverede TDC routere?
Avatar billede koden Novice
08. maj 2008 - 14:19 #3
luk