Avatar billede rodding Juniormester
04. januar 2008 - 20:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

word felt

jeg har en word side, der indeholder en tabel med 2x3 felter(etiketter).

På hvert etiket er der et billed som jeg skal lægge samme tekst henover. Teksten skal være forskellig fra gang til gang dokumentet åbnes.

Jeg vil gerne kunne indtaste i en variabel/felt så etiketterne automatisk udfyldes.

hvordan gør jeg det?
Avatar billede be_nice Juniormester
04. januar 2008 - 20:47 #1
Hvad med brevfletning med en simpel Excel database med dine tekster?
/Be_Nice
Avatar billede rodding Juniormester
04. januar 2008 - 20:55 #2
hmm, - så skal jeg jo først ændre i excel arket hver gang, men selvfølgelig en mulighed hvis ikke der findes en nemmere måde.
Avatar billede be_nice Juniormester
04. januar 2008 - 20:59 #3
Jeg forstod det sådan at du havde forskellig tekst hver gang - eller er det forkert?
/Be_Nice
Avatar billede rodding Juniormester
04. januar 2008 - 21:06 #4
Det er øl-etiketter, som jeg printer 6 af på en side. Og da der laves forskellige øl, er det forskelligt fra gang til gang, hvilken øl der skal laves etiket til.
Avatar billede be_nice Juniormester
04. januar 2008 - 21:22 #5
OK - så er det da endnu nemmere.
Du opretter dine data i Excel - en øl type i hver kolonne (husk der skal være et unikt navn som overskrift i hver kolonne, for at du kan "kalde" den rigtige post til din Word fil.
Dernæst opretter du dit dokument i Word - forbereder dette til brevfletning med din Excel fil. Du kan nu indsætte det fletfelt der passer til den type etiket du skal printe fra gang til gang.
Det bør være rimligt nemt at gå til.
/Be_Nice
Avatar billede rodding Juniormester
04. januar 2008 - 23:35 #6
der gik kaffe og kage i det, - jeg forsøger i morgen.
Avatar billede rodding Juniormester
05. januar 2008 - 21:18 #7
det går vist an, tak for det.
Læg et svar
Avatar billede be_nice Juniormester
06. januar 2008 - 13:02 #8
Jamen det kommer da her - tak for point :o)
/Be_Nice
Avatar billede rodding Juniormester
23. januar 2008 - 21:29 #9
ups
Avatar billede be_nice Juniormester
24. januar 2008 - 19:37 #10
Takker - bedre sent end aldrig :o)
/Be_Nice