Avatar billede kulu Nybegynder
04. januar 2008 - 11:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

spotlight virker ikke

Jeg har installeret tiger på min macbook og indtil videre har alt virket. men nu virker spotligt ikke når jeg åbner den via. command/space genvejen. den er helt død. den finder ingenting. det er et problem for jeg bruger spotlight rigtig meget. nogle der har forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede egonspock Seniormester
04. januar 2008 - 12:15 #1
har den haft tid til at indeksere?
Ellers så er der to ting, der kan genere: 1) det er muligt at der mangler en såkaldt "locate-database" som først bliver oprettet af de Unix-jobs, der kører om natten. Dem kan du få til at køre med Macjanitor fra:
http://personalpages.tds.net/~brian_hill/macjanitor.html (freeware)
2) der kan være rettighedsproblemer, som kan ordnes ved at køre "reparer disktilladelser"
Er alt gået galt - for whatever reason - kan du reindexere harddisken med et program som "Rebuild Spotlight Index" herfra:
http://www.sisuworks.com/Software/Rebuild%20Spotlight%20Index/Software%20-%20Rebuild%20Spotlight%20Index.html
Avatar billede kulu Nybegynder
10. januar 2008 - 22:02 #2
Pludselig virkede det igen. Så jeg fik aldrig løst problemet ved hjælp af dit svar egonspock. Men det er et rigtig godt svar og du skal have dine point for det...Jeg tog det som et lille vink til at jeg hellere må upgrade til leoparden, så den bliver installeret i morgen...