Avatar billede hojben Novice
30. december 2007 - 00:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Forslag. pointsystemet

Hej Co-Admin.

Kunne det ikke være muligt om E! kunne få fjernet den grænse på 200 point således at man som MAX kunne give 60 point som er gældende nu for et svært spørgsmål? Synes det er ved at trælst at der konstant kommer 200 points spørgsmål. Der kommer jo ikke flere svar af den grund og de 60 point kan derfor være rigeligt.

E! beskriver jo selv at 60 point er til et "svært" spørgsmål. Jamen så lad os dog få den grænse fastsat. Det er som start ikke nødvendigt at give mere end de 60 point.
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 00:41 #1
God ide.
Avatar billede gurly Praktikant
30. december 2007 - 01:24 #2
og så indføre man kun kan have 3 åbne spørgsmål, så blev folk nødt til at få afsluttet deres spørgsmål.
som det er idag har mange 20 - 30 åbne spørgsmål de ikke har fået taget sig sammen og lukket
Avatar billede enya Nybegynder
30. december 2007 - 01:31 #3
Helt enig - begge dele er gode idéer...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. december 2007 - 01:40 #4
Enig med de 60 points.

Uenig med de 3 spørgsmål.
- Godt nok stiller jeg sjældent spørgsmål, men jeg har mange projekter kørende samtidigt.. og ja, over 3 projekter.. hvis jeg skulle få problemer med 6 projekter, ville grænsen på 3 åbne spørgsmål være noget hø.. :-)

Grænsen burde nok ligge på 5 eller 10 spørgsmål.

Men det her emne har været diskuteret så mange gange, at jeg ikke gider at diskutere det mere.. det var bare min mening..

Og det var heller ikke det spørgerens emne.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. december 2007 - 01:42 #5
(minus det andet "det" i sidste linie.. ellers giver det ikke mening)
Avatar billede snowball Novice
30. december 2007 - 04:04 #6
Jeg synes personligt det er fint som det er nu, for der skal være plads til at belønne de brugere som yder en extra indsats for at løse en anden brugers problem. At mange brugere så med det samme sætter spørgsmålet til 200 point i håb om at tiltrække hjælp, er en anden side af sagen.

På experts-exchange.com kan man f.eks. give helt op til 500 point for sit spørgsmål, og deres guide til oprettelse af spørgsmål, opfordrer faktisk ligefrem brugerne til at sætte max point på for at tiltrække eksperterne!

Mht. forslaget om at man max kan have x antal spørgsmål åbne på samme tid, så er det noget jeg forventer bliver indført i den nye version. Hvor grænsen kommer til at ligge ved jeg dog endnu ikke.

Snowball / Admin
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 09:50 #7
Hvad så med en tidshorisont på åbne besvarede spm. som bare ike er blevet lukkede.

Adm. kunne så trække point fra kontoen, ikke dele dem ud, da det ville give alt for meget læsen igennem.

Ganske enkelt ved eks. 3 mdr. at fjerne points fra spørgers konto, lukke spm. evt. med et nyt flag, men lad det stå så de besvarelser der er kommet kan komme andre til gode. Har set mange meget gamle spm.,

Apropos flag, kan lukkede spm. ikke få en farve der er tydeligere?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. december 2007 - 10:10 #8
Jeg kan heller ikke se nytteværdien af at kunne give 200p for et svar.
Enten hjælper vi, eller også gør vi ikke, om det er 15, 30 eller 60p er da fuldstændig ligegyldigt, indtil den dag vi kan handle i brugsen for pointene.
Eller, hvis den grænse er så vigtig, så lav det dog om til 50, 100 og 200p, og så kun have de tre valg, helt ærligt at sidde og vurdere om det skal være 73p eller 142p man skal udlove, er da spild af tid.

Ang. maxgrænse på åbne spørgsmål, god idé, hvor grænsen skal være er lidt sværere, men 5 er vel rimeligt?
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 10:24 #9
>indtil den dag vi kan handle i brugsen for pointene.

Eller andre mindre lødige sider.....Thihi..
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2007 - 16:04 #10
Efter min mening er størrelsen på max. ponit lidt ligegyldig.
Hvis vi forestiller os det bliver nedsat til 60 eller 100, så sidder vi her og diskuterer om et spørgsmål er 60 eller 100 point værd.
Nu diskuterer vi bare om det er 200 point værd.

Jeg mener kun det er spørgeren der kan vurdere værdien af et svar.
Det som er simpel og let kan for andre resultere i timevis af kvaler og hovedbrud.

Jeg har fuld respekt for at nogen gerne vil hælpe uden point, men kan ikke forst det kan skade at modtage point, hvis spørgeren gerne vil give dem?
Så kan man da bare lade være med at kigge på sin point-konto, og glæde sig over at hjælpe.

Jeg kunne meget nemmere forstå problemet, hvis det var spørgeren som mente det var svært at skaffe point nok til at stille spørgsmål. Men det er (næsten) altid hjælperne som "brokker" sig, undskyld, det forstår jeg bare ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2007 - 16:05 #11
"Det som er simpel og let for nogen, kan for andre resultere i timevis af kvaler og hovedbrud."
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 17:48 #12
Er det umagen værd at diskutere? halvdelen af de stillede spørgsmål bliver aldrig afsluttet og så har vi da allerede halveret, og hvis man drister sig til en lille reminder udløser det omgående en negativ karma

Og så godt nytår
Avatar billede gurly Praktikant
31. december 2007 - 15:52 #13
helgec > halvdelen ? det ligger da vist langt under det !
ja godt nytår c",)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2007 - 16:16 #14
132276/810129 er et godt stykke under halvdelen.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2007 - 16:23 #15
Og jeg forstår ikke 200 versus 60 ideen.

Der er en skala fra 0 til X.

Nogle spørgere vælger X, nogle vælger halvdelen af X, nogle vælger en fjerdedel af X og
så videre.

Men selve værdien af X er da ret ligegyldig.

Spørgeres vurdering af spørgsmålets sværhedsgrad er ofte totalt forkert. Men det må
man nok lære at leve med - hvis spørger forstod problemet godt nok til at kunne
komme med en præcis vurdering af sværhedsgraden, så kunne vedkommende jo nok også
selv løse problemet !
Avatar billede hojben Novice
31. december 2007 - 23:25 #16
lader ik til der er nogen co-admins der vil ind på dette.. lukker og tænker igen mit..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. december 2007 - 23:41 #17
Hmm.. jamen, den nuværende ADMIN har jo netop været inde på emnet.. nemlig i:

Kommentar: snowball

:-)