Avatar billede knowman Juniormester
23. december 2007 - 08:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet hastighed fra Tenerife

Vi bor på Tenerife er er opkoblet gennem Telefonica på ADSL linje. Når vi måler hastigheden på Telefonicas egen hastighedstest, viser den ca. 1700 Kbps/272 Kbps. Det er jo ikke imponerende, når vi betaler for 3.0 Mbps/320 Kbps.
Men når vi tester hastigheden op mod danske servere, går det helt galt: TDC's hastighedstest viser 352 Kbps/146 Kbps og 216/268 i en anden test.
Speedtest.net viser flg. hastigheder til flg. servere:
Lissabon: 1288/220 Kbps
Madrid: 2,122/247 Kbps
Malmø: 1964/243 Kbps

Når vi har set Pyrus julekalenderen over nettet, har den typisk hakket gevaldigt i det, hvor den hele tiden måtte vente. IP telefoni (Skype og VOIPDiscount) fungerer heller ikke tilfredsstillende.

Er det normalt at der er så store udsving i hastigheden på tdc og andre hastighedstests? Det tyder på at hastigheden til Danmark er meget lav. Kan det være rigtigt?
Avatar billede reinelt Nybegynder
23. december 2007 - 15:37 #1
jeg har tele 2 men når jeg tester på tdc viser den 3748 på 4 mb linie og
da synes jeg ikke tabet er stort, men normalt.
Avatar billede kenp Novice
26. december 2007 - 15:38 #2
Det du skal huske er at din internet udbyder kun garanter din internet hastighed til deres server. og ikke videre.

Men din download ser lidt for lille ud. men opload er ok.
Avatar billede knowman Juniormester
02. september 2010 - 06:36 #3
reinelt og kenp - vil i lægge svar, hvis i vil have nogle point for denne gamle tråd?
Avatar billede knowman Juniormester
10. november 2010 - 09:33 #4
lukket