Avatar billede torben7913 Juniormester
20. december 2007 - 11:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre skrifttype permanet ved udskrivning af kuverter

Når jeg bruger words funktion til udskrivning af kuverter ønsker jeg at ændre den faste indstilling fra Arial til Times new roman kursiv, skrift størelse 10 til afsender og 14 til modtager.
Jeg gør følgende:
Går ind under
Funktioner
Breve og forsendelser
Konvolutter og etiketter
Indstillinger
Skrifttype
Her vil jeg vælge Times new roman 10 til afsender og 14 til adressat
Jeg trykker så på standard for at få disse indstillinger til at være standard indstillinger.
Men næste gang jeg forsøger at printe en kuvert ud er indstillingen igen den gamle: Arial
Jeg kan så påny ændre til den ønskede indstilling, men det vil jo være rarere, hvis jeg ikke skal ændre hver gang jeg vil udskrive en kuvert.
Hvad mon jeg gør forkert?
Jeg bruger Word 2002 SP3
20. december 2007 - 12:28 #1
Det skal ændres i skabelonen normal.dot, for at virke på alle nye dokumenter.
20. december 2007 - 12:35 #2
Ved at klikke på knappen Standard, som du nævner, ændrer du standardtypografien Normal i skabelonen normal.dot

Åbn skabelonen normal.dot
Foretag ændring af skfttyperne for kuverter, som du nævner i spørgsmålet
Gem skabelonen
Herefter vil nye dokumenter have denne indstilling for skrifttyper til kuverter.
Avatar billede torben7913 Juniormester
20. december 2007 - 13:16 #3
Tak for hjælpen - nu virker det. Hvis du giver et svar,kan jeg komme af med point.
20. december 2007 - 15:44 #4
OK!