Avatar billede annam Seniormester
16. december 2007 - 11:57 Der er 39 kommentarer

only viewers with danish IP- er min PC 'kapret'?

jeg har en pc købt og i brug i DK, men får meddelselsen:
only viewers with danish IP can watch

på både dr.dk samt Zattoo gratis nettv,
kan dette skyldes min pc har sikkerhedsproblemer og hvad kan jeg i så fald gøre ?

Jeg har nemlig indtil for nyligt sagtens kunnet se
livetv på dr.dk

på forhånd tak & de bedste hilsner fra Annam
Avatar billede leif Seniormester
16. december 2007 - 12:07 #1
Den er enten sat op til at bruge en udenlandsk proxy ellers skal du have fat i din udbyder.
Avatar billede leif Seniormester
16. december 2007 - 12:09 #2
Bruger du Internet Explorer så gå op i Funktioner -> Internet Indstillinger -> Forbindelser -> LAN-Indstillinger -> Fjern proxy
Avatar billede annam Seniormester
16. december 2007 - 12:16 #3
Tak for svar :) Der er ikke noget flueben i proxy.
Avatar billede annam Seniormester
16. december 2007 - 12:27 #4
jeg er stadig mest bekymret for om det kan være tegn på sikkerhedsproblemer.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
16. december 2007 - 13:09 #5
hvis du går ind på nwtools.com og laver en network lookup, ser det så rigtigt ud?
Avatar billede annam Seniormester
16. december 2007 - 14:48 #6
hej gammelhat, tak for dit svar :)

jeg er ikke nogen superbruger (er meget interesseret i IT, så det kommer vel med tiden) så jeg spørger lidt dumt.

på network lookup står der
(ift 4 porte: Out of the above ports, the following are open and permitting outbound traffic....)
Firewall status: NOT PRESENT (you may have a firewall, but it is not configured to block these ports from outbound traffic)

vil det sige jeg har en sikkerhedsbrist

føler mig ellers tryg ved min AVAST, som har vundet mange tests.

Jeg har lige været logget på en ældre pc her på adr, og den kan godt gå på dr.dk/live uden problemer
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 08:38 #7
Hvis du går på denne adresse http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation hvor ser det så ud til at din IP er hjemmehørende?
Avatar billede annam Seniormester
17. december 2007 - 09:18 #8
Tak for svar :)
der kommer en IP adr i odense,
og når jeg taster min egen Ip viser den ukendt

min pc er købt i DK og jeg befinder mig nær Nykøbing sj !??
Avatar billede annam Seniormester
17. december 2007 - 10:35 #9
en ældre pc, i en anden bygning viser også selvsamme IP i odense

begge maskiner kører på sammae modem

har også opdaget at jeg fra den ældre pc her sagtens kan logge ind på min trendsales konto, men ikke fra min 'yngre'
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 13:11 #10
Jeg vil gerne lige have en beskrive af hvordan du kommer på nette - altså hvordan ser din installation ud? TDC el. anden ISP - Modem - router - kablet/trådløs pc'er ??
Hvad hedder din 'kendte' ip?
Avatar billede annam Seniormester
17. december 2007 - 14:04 #11
TDC- router-trådløs
en gut har lige sagt, han tror det måske er routerIP der er de kendte. Her er den:  87.49.212.215
men jeg undrer mig stadig over den viser Odense
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 14:19 #12
Jeg mente selvfølgelig din 'Ukendte' ip - det er jo den der er interessant - sorry.
Avatar billede annam Seniormester
17. december 2007 - 14:41 #13
så smid mig lige en mail på annabalance@gmail.com, for det er nok ikke klogt at lade den flyde i det off. rum :)
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 14:50 #14
Er der noget hemmeligt ved din ip? Måske tager jeg fejl, men jeg ser ingen grund til ikke at oplyse den - men det gør andre måske?
Avatar billede annam Seniormester
17. december 2007 - 14:56 #15
jeg har bare fået fortalt af en ITgut at man ik skal la den 'ligge
ude' men ok her får du den: 192.168.123.117
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 14:58 #16
Det er en intern ip fra dit eget netværk. Er det den http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation ser?
Avatar billede annam Seniormester
17. december 2007 - 15:01 #17
nej, den ser 87.49.212.215
vil du prøve at aflæse hvad den IP siger

den siger også noget med : false
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 15:04 #18
Prøv at lave en ipconfig /all fra 'start-kør-cmd' fra hhv. en pc der virker og den der ikke gør, og læg outputtet herind.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2007 - 15:04 #19
http://ip-to-country.webhosting.info siger: IP Address 87.49.212.215 belongs to Denmark.

Men det er ikke sikkert dr.dk eller de andres lister er helt korrekte.
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 15:06 #20
Jamen hvis de alle viser 87.49.212.215 og de andre pc'er kan se tv fra dr.dk og den ene ikke kan, så er det da mystisk?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2007 - 15:31 #21
Ja - forudsat at det eneste de tester på er IP-nummeret, så burde det være ens. Og ingen har altså den helt præcise by på hvert IP-nummer, så Odense er tæt nok på Nykøbing Sj i den sammenhæng. Jeg er endda blevet hængt ud for at være sjællænder, ud fra IP-nummeret.

Den sidste test i den sammenhæng kunne være http://myip.dk/ der også skal give samme IP på de to maskiner, der omtales.
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 15:41 #22
Er der samme version af windows på maskinerne, samme sprog?
Avatar billede annam Seniormester
19. december 2007 - 10:49 #23
jeps, der er XP dansksproget på dem begge. I mellemtiden er der sket det mirakel at dr.dk ikke længer meddeler: only viewers with danish IP can watch

mystisk
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2007 - 07:51 #24
Så må du hellere selv lægge et svar og acceptere det, så spg. lukkes. Vi gjorde så sådan set ikke noget, der hjalp dig.
Avatar billede annam Seniormester
20. december 2007 - 08:11 #25
Det har du ret i. Jeg er ny her og ved ikke hvordan jeg lukker et spørgsmål og så er der det med karmapointene, hvad gør jeg ?
Jeg er ret imponeret af den hjælpsomhed der er på dette forum,
tusind tak for assistance !
Avatar billede leif Seniormester
20. december 2007 - 15:09 #26
http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Du ligger blot et svar selv som du accepterer.
Avatar billede annam Seniormester
21. december 2007 - 07:59 #27
tak for link, Leif.
Desværre er problemet kommet tilbage på både dr.dk/live og Zattoo,
så problemet er ikke løst.
Jeg har kontaktet Zattoo, afventer svar. Trendsales har jeg fået support af flere gange, de virker ret proff, men desværre kan de heller ikke hjælpe, for hos dem ser det ud til jeg har held til at logge ind på tidspunkter hvor jeg forgæves har forsøgt at logge på.

så hvis nogen har flere ideer....
Avatar billede nva Praktikant
21. december 2007 - 08:26 #28
Prøv for en ordens skyld at følge denne vejledning, så alt vedr. 'snavs' bliver udelukket http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede leif Seniormester
21. december 2007 - 08:37 #29
Har du snakket med din udbyder ?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
21. december 2007 - 08:45 #30
Hvis du sidder på en dansk ip, ville jeg skrive en mail til dr.dk, og spørge hvordan og hvorledes. Deres filter behøver tilsyneladende en opdatering
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2007 - 20:05 #31
Med fare for at være mere pinlig end morsom, så lader det til at gulerødder hænger sammen med "Dansk I.P." - http://n0p.com/dansk-ip.jpg - er forsøg værd...

(ja, ja, jeg ved det godt ....)
Avatar billede annam Seniormester
21. december 2007 - 23:16 #32
Hej Erik. Det synes jeg er ret godt IP humor :))))

Jeg vil gå igang med de diverse forslag når julefreden sænker sig.

Mht min udbyder - TDC - så kan de vel ikke gøre noget, når det kun er en af flere maskiner på samme netværk/ postadresse
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2007 - 23:54 #33
;) ...og det er ikke fordi maskinen bruger diverse Proxy-servere, eller det der Tor-netværk til anonymisering?
Avatar billede annam Seniormester
22. december 2007 - 19:58 #34
når jeg bruger proxy som søgeord, kommer der 20 svar
ved ik hvad det er hvad

noget interessant er at ved at bruge http://myip.dk/
kommer IP nr  72.14.193.161
og når jeg søger på den i  http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation
står der New York

jeg er et stort spørgsmålstegn
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2007 - 20:05 #35
Den IP er assigned til Google Inc.

Får du samme IP på http://whatsmyip.org/
Avatar billede annam Seniormester
22. december 2007 - 21:48 #36
nej på den får jeg 87.49.212.215* og det er den samme som den ældre pc, som konstateret tidligere
Avatar billede annam Seniormester
22. december 2007 - 22:05 #37
standardgateway på min trådløse forbindelse hedder 192.168.123.254
som hører hjemme i Californien
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2007 - 22:29 #38
192.168.xxx.xxx er nu interne adresser og hører ikke til nogen bestemte steder.

Lyder enten som om du har noget Proxy/Privacy installeret på den nye maskine
Avatar billede leif Seniormester
09. februar 2008 - 17:29 #39
Kommet videre ???