Avatar billede ircnoob Nybegynder
13. december 2007 - 20:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ping tider

Hej,
jeg har kæmpe problemer med ping tider.. (dl hastigheder er super)

Nå, men så fandt jeg idag ud af, at ping er fino når jeg spiller på en tysk server..
men plejer altid at spille på nogen østrigske, og her er den kanon høj.. har været galt siden jeg skiftede inet udbyder... hvad i alverden kan det skyldes ??
Avatar billede ircnoob Nybegynder
13. december 2007 - 21:05 #1
jeg har måske en ping på 40 på den tyske..

og 800 på østrigske.. og det er ikke serverne den er gal med..
Avatar billede ircnoob Nybegynder
13. december 2007 - 21:24 #2
ind i mellem går den dog også amok på den tyske...
Avatar billede leif Seniormester
13. december 2007 - 21:34 #3
Nu er Ping ofte nedprioteret trafik, men den hastighed du har er kun mellem dig og din udbyder og ikke den hastighed du altid kan forvente til hele verden.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
13. december 2007 - 21:43 #4
øhm hvad tænker du ?

jeg har fin nok forbindelse.. kan hente med 3 mb/s (25/15 mbit) men checkede lige.. den liste af servere jeg får i call of duty.. det er kun den éne tyske der har en god ping.. resten har håbløse pings.. så det er pænt sært, at der så i det hele taget kan være en enkelt der har en god ping..?
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 17:43 #5
Internettet er bygget op af en masse forbindelser(Populært kaldet Internet forbindelser) mellem de forskellige udbydere, din udbyder har ikke direkte forbindelse til alle udbydere i verden, men kun til nogen som så har forbindelse til andre og på den måde kan du komme i kontakt med alle udbydere i verden.

Se illustreret eksempel: http://www.ljnet.dk/exp/810351/Tegning1.jpg

Udbydere navne og forbindelser stemmer ikke nødvendigvis overens med virkeligheden
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 17:54 #6
3 forskellige ping tider til 3 forskellige udbydere i Ireland:
Dublin:
146 ms

Limerick:
80 ms

Galway:
66 ms
Avatar billede ircnoob Nybegynder
15. december 2007 - 18:14 #7
Har det et navn den slags trafik, så jeg kan overbevise dem om, at de skal til at betale noget mere for at få en bedre forbindelse ..?
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 18:57 #8
Den slags trafik ? Hvad mener du ? Ping ? Jeg tror ikke du kan få din udbyder til at opgradere sine forbindelser "bare" fordi du har lidt dårlige pingtider.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
15. december 2007 - 19:09 #9
hvorfor ikke ?? Tjenesten er jo total ubrugelig.. har da aldrig haft en internet udbyder der tilbød noget så useriøst, som internet, der ikke kan bruges til noget.. kan jo ikke spille på det sådan her.. kan ikke checke min mail på gmail fordi svartiderne på de udenlandske servere er så dårlig.. det kan man da ikek byde folk..
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 19:11 #10
Hvilken udbyder har du da ?
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 19:13 #11
Ting som mail, web og download plejer ikke være noget problem selv med høje svartider andet end at det går lidt langsommere, men det lyder til at du har et mere generelt problem med din forbindelse. Har du snakket med din udbyder ?
Avatar billede ircnoob Nybegynder
15. december 2007 - 19:18 #12
bare smid et svar forresten bliver vist ikke klogere :)
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 19:19 #13
Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvilken udbyder du har ?
Avatar billede ircnoob Nybegynder
15. december 2007 - 19:20 #14
ja har fået et møde i stand.. så må vi se om de også gider lytte.. men en ping på 3000 i et spil er altså et problem, når man bliver smidt ud når den er over 100 :)

Altså siderne kommer også, men bare meget langsomt.. og er jo ikke lige det du forventer, når du køber fiber..
Avatar billede ircnoob Nybegynder
15. december 2007 - 19:20 #15
fynselnet
Avatar billede leif Seniormester
15. december 2007 - 19:21 #16
Ja, det kan jeg godt, se. Du må da meget gerne komme med en tilbagemelding om hvad der kommer ud af det