Avatar billede hojben Novice
13. december 2007 - 15:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

gemme som d.d. men kun i skabelon.

Hej.

Jeg skal skrive et dokument hver gang jeg er på job, og det skal gemmes som dags dato. Er der en indstilling eller på anden måde jeg i en skabelon kan definere at det bliver gemt som fx 13-12-07.doc?

Det er Word 2003 UK.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. december 2007 - 16:29 #1
Du kan ikke gøre det via en indstilling; så det skal kodes.
Avatar billede hojben Novice
13. december 2007 - 16:35 #2
Og det gøres hvordan?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. december 2007 - 16:44 #3
Public Sub SaveDocumentWithDate
    Dim strFileName as string

    strFileName = vba.format("date", dd-mm-yy") & ".doc"
    ActiveDocument.SaveAs "C:\DagsDatoDokumenter\" & strFileName
End Sub

Husk at rette "C:\DagsDatoDokumenter\" til der, hvor du skal have gemt dokumenterne.
Avatar billede hojben Novice
13. december 2007 - 16:49 #4
tror jeg skal ha en step-by-step til det.. hvor skal jeg indtaste det der?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. december 2007 - 23:16 #5
Åbn din skabelon. Klik på Alt+F11. Du kommer nu ind i kodevinduet. Klik på Insert-menu, vælg Module. Kopier min kode og sæt den ind der, hvor du nu står i kodevinduet. Gem og luk kodevinduet. Lav evt. en værktøjslinje med en knap, hvor du "trækker" makronavnet op på værktøjslinjen (så du har nem adgang til den). Gem og luk din skabelon.
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 01:42 #6
Så langt så godt, men når jeg trykker på min knap (efter at ha tilladt macro) får jeg denne fejlmeddelelse:

Public Sub SaveDocumentWithDate() (denne er markeret gul)
    Dim strFileName As String

    strFileName = vba.format("date", dd-mm-yy") & ".doc" (denne er markeret blå)
    ActiveDocument.SaveAs "S:\XXXX\Overlevering\" & strFileName
End Sub
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. december 2007 - 08:08 #7
Fjern lige "" rundt om date.
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 09:03 #8
dvs den skal hedde:

Public Sub SaveDocumentWithDate
    Dim strFileName as string

    strFileName = vba.format("date, dd-mm-yy") & ".doc"
    ActiveDocument.SaveAs "C:\DagsDatoDokumenter\" & strFileName
End Sub

?
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 09:13 #9
Prøvede lige på en 2007 word..

den gemte fint nok nu men dokumentet hed date, dd-mm-yy.doc

;)
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 11:11 #10
nå ja det havde du jo gjort *g*
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 11:11 #11
Public Sub gemme()
    Dim strFileName As String

    strFileName = VBA.Format(Date, "Medium Date") & ".doc"
    ActiveDocument.SaveAs "C:\DagsDatoDokumenter\" & strFileName
End Sub

takker..
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. december 2007 - 13:01 #12
Jeg ved ikke, hvad du har lavet med de sidste kommentarer, men jeg går ud fra, at du har fået det til at virke efter hensigten. Ellers må du lige sige til.
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 16:07 #13
ja der gik ged i det jeg havde skrevet og det der blev sendt til exp..

ja jeg lavede vba.format om og så virkede det.