Avatar billede visto Professor
11. december 2007 - 20:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tid til at skifte udbyder?

Jeg skal til at køre et phpBB diskussions-forum på min hjemmeside. Jeg har været rigtig godt tilfreds med min nuværende udbyder, concor.dk, men jeg er kommet i tvivl, fordi de ikke kan levere tilfredsstillende svar vedr. om  det er nødvendigt at lukke skrive-adgang en central fil, config.php. Det kan man ikke på en Windows-server, som de betjener sig af.
Jeg har på to phpBB fora oprettet et spørgsmål vedr. dette (nødvendigheden af at lukke skriveadgang) med forskellige svar til følge: Et betoner vigtigheden af at der kan lukkes for skriveadgangen, et andet forum siger, at hvis ellers udbyderens sikkerhed er i orden, er det ikke noget problem.

Nå. Udover at hosten ikke kan give et tilfredsstillende svar (hvilket jeg egentlig synes de burde kunne, når de selv har installation af nævnte forum som en mulighed i deres control panel), så oplever jeg at der dagligt slipper alt for mange spam mails gennem deres spam-filter, så jeg spørger mig selv: Er det tid til at skifte udbyder??

Hvis jeg skal skifte, så skal jeg bruge 1) en stabil udbyder med minimal nede-tid, 2) en der kan køre både .asp, .php og MySQL, 3) en økonomisk rimelig løsning, idet mit site er helt uden indtægter.

Skal jeg skifte host?? Og hvis jeg skal: Har I et forslag til en god løsning?
Jeg kan oplyse, at det webhotel, som kunne blive aktuelt hos ConCor (StandardPlus) koster 36,25 kr. om måneden inkl. moms.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 21:22 #1
Jeg syntes du skal spørge https://gigahost.dk/webhotel der kan man få den opsætning man ønsker - læs på linket
Avatar billede visto Professor
11. december 2007 - 21:38 #2
Tak for budet. Det ser jo umiddelbart ok ud.
Har du nogen erfaringer med deres stabilitet? Og så glemte jeg et punkt ovenfor: Det er også vigtigt at de har en god og hurtig support. Ved du nogen om gigahost's?
Avatar billede visto Professor
11. december 2007 - 21:39 #3
Og så er der lige den hage, at de ikke understøtter ASP...
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 22:09 #4
Ja det var jo ikke så godt med ASP, hvis det er en betingelse, det er jo kun dig der kan vurdere det.

Jeg har intet at udsætte, er meget tilfreds, har brugt dem 1 år nu, og i den tid er der sket en voldsom stor udvikling, og ASP kommer sikkert også, men send en mail til Support - de plejer at være meget hurtige til at svare, de få gange jeg har brugt det er der tilbagesvar samme dag

Jeg har 3 hoteller hos dem, og det er bare lækkert at man kan administrerer det hele med 1 logon - oprette så mange db som man skal bruge, lave subdomain o.s.v.,
Avatar billede visto Professor
11. december 2007 - 22:15 #5
ASP er kun en "betingelse", fordi jeg har et søgemaskine script, som jeg har redigeret ret heftigt i ASP, og jeg slipper gerne for at redigere PHP-scriptet. Så hvis gigahost er rigtig godt, kunne jeg da overveje at rive en dag ud af mit liv og redigere scriptet :-/
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 22:23 #6
Ja det er en mulighed som jeg også ville overveje, der må da være en mulighed for at omskrive det til php.

Når man læser deres blog, er det jo næsten kun lovord der skrives, der vil altid være nogle der er utilfredse, mange har specielle ønsker, og dem tager de også hensyn til hvis det er muligt, jo jeg syntes de er meget åbne i deres politik.

Og så se lige prisen, udnytter man bare det at have flere domain's, hvad skulle man ikke give andre steder.
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. december 2007 - 23:04 #7
Du kan evt finde og sammeligne host på www.hostindex.dk
Avatar billede visto Professor
13. december 2007 - 17:21 #8
>it-dk: har kigget lidt på hostindex.dk. Men det hotel jeg har kig på hos ConCor er ikke med, og mange er ikke anmeldt, så jeg synes ikke det er så informatik. Tak alligevel for kommentaren.

>ibtage: Jeg kunne overvejer seriøst gigahost, men fortæl mig lige: Du har brugt dem 1 år, siger du. Har du tjekket dine sites så tilstrækkeligt ofte, at du kan stå inde for at de har så godt som ingen nedetid? Dette er ekstremt vigtig for mig. Det skal virke, skal det!
Avatar billede visto Professor
13. december 2007 - 17:34 #9
Jeg er nu lige kommet i tanke om, at også min mail-formular og formular til tilmelding af nygedsbrev, kører via ASP, så det er godt nok lidt træls, at de kun kører php...
Avatar billede visto Professor
13. december 2007 - 18:40 #10
...i forlængelse af ovenstående: Jeg synes faktisk det er noget tyndt, at de ikke kører ASP.
Er der nogen der har gode bud på webhoteller med både ASP, PHP og MySQL? Kravene er høj stabilitet, god support og økonomisk rimelighed.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2007 - 21:22 #11
Ja jeg holder øje med nedetider etc. via http://unialert.com/

Et andet eksempel jeg har brugt i ca. 4 år tidligere er http://www.clichehosting.com/dk/Default.asp?
som jeg absolut også kan anbefale.
men da jeg nu havde 3 domain syntes jeg det blev for dyrt bl.a. 3 x oprettelse og så syntes jeg det var nemmere at vedligeholde med med deres kontrolpanel.
Men det er altid en overvejelse der kan diskuteres.
Ved cliche kan du vælge enten ASP eller PHP, jeg mener ikke du kan få begge dele på samme hotel.
Skriv eller ring til dem med din forespørgsel
http://www.clichehosting.com/dk/default.asp?mid=3&wid=212
Avatar billede visto Professor
13. december 2007 - 21:52 #12
Ved cliche kan man, som du selv nævner muligheden af, ikke både få ASP og PHP.

Det må da kunne lade sig gøre at få et ordentlig webhotel med begge dele til ok pris og med god support?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2007 - 21:57 #13
Jeg har ikke oplevet/set at nogen tilbyder begge dele på samme domain
Avatar billede visto Professor
13. december 2007 - 22:12 #14
Tjo, det gør min gamle host, ConCor, men jeg er utilfreds med at de stadig efter adskillige mail-udvekslinger ikke kan gøre rede for sikkerheden ved at bruge phpBB uden at man kan skrivebeskytte filen, og så er der det med deres elendige spamfilter, som også generer mig.
Ved et kig på tidligere anbefalede http://www.hostindex.dk var der da også adskillige med begge dele. Men jeg kan ikke bedømme dem, og foretrækker derfor at gå efter en anbefaling fra nogen der kan sige god for noget.
Avatar billede visto Professor
15. december 2007 - 16:53 #15
Nå, så fik jeg da tilrettet php-scriptet til min sægemaskine, så nu er jeg klar til at prøve gigahost, som ser rigtig fin ud. Og de har også været gode til at besvare de spørgsmål, jeg indtil videre har haft.

Så ibtage: læs et svar. Du fortjener point.

Jeg mangler så blot at få fat i nogle php-scripts til mail-forms, så hvis der er nogen, der kan give et tip her - selv om det falder uden for spørgsmålet - så skal de være velkomne.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede visto Professor
15. december 2007 - 17:07 #16
Hov, glemte at jeg også, som tidligere nævnt, får brug for en form til tilmelding og afmelding af hyhedsbrev. Altså en helt enkel med et felt til indtastning af mail-adresse og så to - jeg ved ikke hvad de hedder - prikfelter, hvor man vælge enten tilmeld eller afmeld og endelig en send-knap.
Avatar billede visto Professor
15. december 2007 - 17:37 #17
Jeg har nu oprettet et nyt spørgsmål med henblik på at få fat i de ovennævnte scripts:
http://www.eksperten.dk/spm/810590
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 20:10 #18
Ok.. jeg håber du bliver tilfreds,  jeg syntes faktisk de har en rigtig god service tl en rigtig god pris.

Jeg lægger lige mit svar og kigger på dit nye spm.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 21:35 #19
Tak for point - håber du får løst dine andre problemer
Avatar billede visto Professor
30. december 2007 - 18:27 #20
Lad mig lige hæfte ende på den her historie:
Jeg havde faktisk betalt for et webhotel hos Gigahost.dk, men så var de pludselig overhovedet ikke til at træffe i små 4 døgn, hvor af de 1 1/2 godt nok var i juledagene (tilmeldte mig 25/12 kl. 17), og da jeg ikke modtog oplysninger med de mest basale information om at komme i gang, sad jeg faktisk og kunne intet som helst gøre i disse små 4 døgn, hvilket var dybt utilfredsstillende.
Så da jeg kunne ringe til clichehosting.dk, og de svarede kompetent på alle spørgsmål, og det lød også til, at der ville tilflyde mig oplysninger om, hvordan jeg kom i gang, besluttede jeg mig til at tage dem og benytte mig af min 14-dages fortrydelsesret hos Gigahost. 3 1/2 time efter at jeg havde snakket med dem første gang i telefonen kørte mit nye site hos dem. Perfekt. Og indtil videre har alt kørt fint, og jeg bruger også php. Og så er det jo ovenikøbet billigt.
Så sådan endte den historie. Nu håber jeg så, at de også kører stabilt over tid. Men på baggrund af alt hvad jeg har oplevet med dem indtil videre, har jeg indtil videre en god portion tillid til dem.
Efter de 4 døgns ventetid modtog jeg så en mail fra Gigahost, at de havde været på juleferie. Det havde været professionelt enten at oplyse dette på deres hjemmeside, eller sætte et out-of-office-svar på deres mailboks eller en telefonsvarer på deres telefon. Men ingen af delene gjorde de. Ingen tillid herfra til nogen der håndterer de basale ting helt uprofessionelt.