Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
11. december 2007 - 12:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dokument med 2 sider / 1 side pr. ark

Jeg har et dokument, hvor side 1-16 skal udskrives som en bog (med 2 sider på hvert ark, der udskrives på begge sider).
Sidste side (et bilag) til bogen skal udskrives så den dækker hele A4-siden.
Jeg har forsøgt mig med sektionsskift osv., men det er ikke lykkedes mig at få programmet til KUN at skrive den sidste side så den fylder hele arket.

ER DER NOGEN, DER KAN HJÆLPE?
Avatar billede jkrons Professor
11. december 2007 - 13:03 #1
Jeg tror ikke at du kan gøre det, du ønsker. Word kan vedne sider, sektionsvis og op anden måde ændre opsætning, men udskriftsfunktionerne, der kan printe 2 sider pr. ark, kan ikke indstilles sektionsvis.

Jeg ville nok vælge at have bilaget i et dokument for sig selv og så udskrive det separat.
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
11. december 2007 - 13:04 #2
Word 2000 9.0 SR 1

Kunne det tænkes, at der er nogen, der også ved om jeg kan skrive en bog ud også, hvor siderne kommer som de skal, selvom dokumentet er oprettet almindeligt (siderne kommer fortløbende (side 1, 2, 3 osv.). Når det er tanken, at bogen skal foldes på midten kommer siderne jo helt anderledes. Første ark har jo f.eks. side 2 og 15 på den ene side og side 16 og 1 på den anden.
Kan jeg få Word til at fordele siderne rigtigt?
Håber, at det er til at forstå!
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
11. december 2007 - 13:06 #3
jkrons:
Det frygtede jeg også, at svaret blev

Afventer lige om der er andre, der byder ind
11. december 2007 - 13:06 #4
Hvis ikke din printerdriver kan håndtere den type udskrifter, kan du i Word vælge at udskrive siderne:
16,1,2,15,14,3,4,13,12,5,6,11,10,7,8,9
så vil de komme i den ønskede rækkefølge.
11. december 2007 - 13:07 #5
... og så efterfølgende udskrive side 17 separat.
Avatar billede jkrons Professor
11. december 2007 - 13:08 #6
Og hvis du som supplement til Erik Juul, så vælger at gøre skriften lidt større end normalt, og skrive 2 sider pr. ark, burde det bleve en bog.
11. december 2007 - 13:08 #7
Du vælger Filer->Udskriv, og i feltet 'Sider:' indtaster du sidetallene som ovenfor beskrevet.
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
11. december 2007 - 13:45 #8
Jamen for p....., det syntes jeg, at jeg havde testet, men jeg har nok ikke været klog nok og har ikke fået numrene i den rigtige rækkefølge.

Jeg er meget tilfreds og imponeret.

Erikjuuls svar dækker 100% mit behov uden yderligere funktioner, så jeg vælger at give dig alle pointene. Smider du et svar

Jkrons: Tak for dit svar også, men jeg fik ikke brug for "at gøre skriften større", så du må have tilgode til en anden god gang

Takker
11. december 2007 - 13:47 #9
OK!