Avatar billede missilen Nybegynder
11. december 2007 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skjulte makroer

Håber at der er hjælp derude.

Jeg har "arvet" et excel-regneark, hvor jeg tror at der er nogle skjulte makroer, som jeg ikke kan få fat på, men som jeg gerne ville have mulighed for at ændre.
Der er i skemaet et rullegardin (kontrolelement) hvor man kan vælge en afdeling.
Højreklikker jeg på rullegardinet, og vælger Tildel makro, så er der angivet en makro: der hedder filnavnet + Rullemenu59_ændring, men den makro findes ikke i hvis jeg vælger Makro under funktioner.

Hvorledes "finder" jeg de skjulte makroer, og hvis det er fordi at de er beskyttede af en kode, hvordan får jeg låst den kode op ?

Håber at der er hjælp derude

Hilsen
Jørgen
Avatar billede supertekst Ekspert
11. december 2007 - 10:49 #1
Hvis du via alt+f11 kan komme ind i VBA-vinduet - så er projektet ikke låst.
Men der kan være et indbygget et tilføjelsesprogram - se under menuen Funktioner/ Tilføjelsesprogrammer.

Hvilken version? - har selv 2003.
Du er velkommen til at sende filen til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede missilen Nybegynder
11. december 2007 - 15:48 #2
Tak for svaret

Points går til supertekst
Avatar billede supertekst Ekspert
11. december 2007 - 16:23 #3
Forklaring: Rullemenuens indhold var defineret i selve kontrolelementet.

Selv tak!
Avatar billede supertekst Ekspert
10. januar 2008 - 13:19 #4
lukketid??
Avatar billede missilen Nybegynder
28. januar 2008 - 15:05 #5
Håber at der er lukket nu ?
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2008 - 15:08 #6
Ja - m/tak