Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 18:02 Der er 10 kommentarer

Konfiguration af wireless router

Hej,
Jeg har skiftet min router fra cybercity ud med en trådløs router (ikke fra cybercity), hvilken nok gør at hjælpen fra CC nok er begrænset. Men når jeg prøver at konfigurere den trådløse router, accepterer den ikke mit brugernavn og password fra CC. Kan nogen hjælpe mig eller SKAL man leje routeren fra CC?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
10. december 2007 - 19:39 #1
Brugernavn og password fra CC er ikke den samme som den trådløse router.

Hvilken trådløs router har du?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 21:22 #2
Hej,
Jeg har købt en ZyXEL Prestige 660HW-D1, det er ikke routerens default user ID og password jeg leder efter, det er senere i konfigurationen når jeg bliver bedt om at indtaste brugernavn og password fra internetudbyderen. Det er dér det går galt.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
10. december 2007 - 22:01 #3
Routeren fra CC skal sidde som første kontakt og fra den kan du tilslutte din trådløse router.

Du kan ikke bare erstatte CC routeren med en anden fordi der er nogle indstillinger der er påkrævet fra CC for at oprette forbindelsen med mindre selvfølgelig at CC hjælper med konfigurationsopsætningen.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 22:11 #4
Ahaa, jeg prøvede faktisk at køre forbindelsen igennem min CC router, uden det store held. Men jeg vil prøve at resette routeren og prøve forfra gennem CC routeren..
Avatar billede mickey777 Nybegynder
10. december 2007 - 22:21 #5
Vær lige obs på hvilket IP segment din router fra CC afgiver og IP segment på den trådløse router. Hvis de er de samme så er det derfor din trådløse router ikke fungerer ;)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
10. december 2007 - 22:21 #6
Er der ellers forbindelse gennem den trådløs router hvis du kobler den med et kabel?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 22:37 #7
Øv, den brokker sig over manglende dsl forbindelse, så jeg mangler et kabel..
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 22:41 #8
tror jeg :oS
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 22:44 #9
men hvordan fører man et DSL-kabel fra CC-routeren til den trådløse? Findes der dobbeltstik?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 21:18 #10
Det virker som om der er forbindelse gennem den trådløse router med det ene kabel. Men DSL-lampen lyser ikke og den kan ikke logge på.