Avatar billede julle.p Nybegynder
10. december 2007 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NAS, langsom overførselshastighed

Hej.

Jeg har en NAS-harddisk (netværksharddisk), en Synology DS207.

Jeg har sat 2 x 500 gb harddisk i maskinen som er sat op til RAID1. (Det er 2 x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB)

Den er så sat til min D-Link Dir-655 router (via kabel), og jeg er så på nettet med min PC via trådløs.

Men når jeg skal skrive/læse fra netværksharddisken går det super langsomt. I følge Vista overføres der med max 2,5 mb/s.

Kan det virkelig passe?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
10. december 2007 - 17:42 #1
Køb en Gbit switch og sæt 207'eren og din pc på den via kabel - så kan du potentielt trække op til 80 MegaBYTE / sek... Afhængig af hvor meget dine diske kan skrive med :)

Du kører trådløst og kan med f.eks. 54 mbit ikke forvente mere end 3-4 MegaBYTE / sek.

/snabeljan
Avatar billede julle.p Nybegynder
10. december 2007 - 20:43 #2
Hvad hvis man køre med den nye n-standard (trådløst)?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
11. december 2007 - 10:26 #3
Da burde du kunne køre noget der ligner ~ 108 mbit/sek -> ca. 7-8 Megabyge/sek

Prøv at 'google' på HD501LJ performance så får du et have af hits på hvor meget de kan skyde af

/snabeljan
Avatar billede smartebenny Nybegynder
11. december 2007 - 12:25 #4
Hva hvis du sætter 2 pc'ere på dit netværk. Hvor hurtigt kan du dele filer mellem dem ?
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
01. februar 2008 - 12:06 #5
Med N Standart skulle du kunne overføre med omkring 14-20 mb /s men når du rammer 2.5 så køre du ikke N standart.

Hvis du har et N kort i din computer ska ldu f.eks huske på at for og kunne køre N må du ikke have en WEP kryptering på routeren det skal være en WPA/WPA2 ellers køre du kun G hastighed.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
29. februar 2008 - 14:00 #6
lige et par indskydelser:

man skal være opmærksom på at visse NAS enheder har fast begrænsning på max overførelses hastighed (producenterne skulle meget gerne oplyse dette i specs for produktet)

Den nye trådløse standard n er nu mig bekendt 300 Mbit dvs nok max overf. hastighed 14-20Mb/s
Avatar billede snabeljan Nybegynder
29. februar 2008 - 19:12 #7
dsj31 -> ja korrekt - det er ca. 300 mbit/sek - teoretisk ihvertfald :)