Avatar billede bjarnebif Praktikant
08. december 2007 - 19:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Små irriterende balloner i System Bakken

Jeg har været så uheldig at få en eller anden irriterende virus på min PC. Det lægger 2 ikoner i system bakken, den med uret i.
Det ene ikon skifter mellem et hvidt kryds på blå baggrund og et hvidt spørgsmålstegn på blå baggrund, og har facon som et våbenskjold.
Det andet ikon er trekantet, gult og med et udråbstegn.
Begge 2 popper op med en ballon, hvor der står jeg er inficeret, og anbefaler mig at hente et virusprogram hos : www.virprotect.com
Det har jeg ABSOLUT ikke lyst til, da jeg har et antivirusprogram i forvejen.
Jeg har prøvet at gå ind på siden, men der står selvfølgelig ikke en brølende prut om hvordan man kan fjerne skidtet.
Jeg har provet med flere forskellige programmer, bland andet "SuperAntiSpyware", "Ewido", "Hijack This" og "Xclean Micro" men der er ingen af dem der kan fjerne skidtet.
Er der ikke en herinde som lige kan fortælle mig hvordan man får fjernet det ???
Avatar billede a1a1 Novice
08. december 2007 - 21:04 #1
virprotect.com
er noget spyware skidt, check evt. nedenstående link
http://www.google.dk/search?hl=da&q=www.virprotect.com&meta=

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
08. december 2007 - 21:06 #2
http://removers.volyn.net/
kender dog IKKE det site, så kan ikke "anbefale" det, men prøv, hvis du tør ;o)
Avatar billede bjarnebif Praktikant
08. december 2007 - 21:55 #3
Jeg må nok bare til at installere hele skidtet om igen, men ellers tak for hjælpen
Avatar billede thov Forsker
09. december 2007 - 22:48 #4
Du får gratis og kvalificeret hjælp her: www.spywarefri.dk
Avatar billede bjarnebif Praktikant
17. december 2007 - 03:09 #5
Nu har jeg fundet ud af det....

Sådan fjerner man ” http://www.virprotect.com/?aff=1012”
1. Download SmitfraudFix.exe her : http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.exe
2. Kør SmitfraudFix.exe
3. Vælg 1 (ENTER)
4. Vent til programmet har scannet færdig
5. Genstart PC’en i fejlsikker tilstand UDEN netværk (F8 under opstart)
6. Når windows er startet i fejlsikker tilstand skal du starte SmitfraudFix.exe igen
7. Vælg 2 (ENTER)
8. Du vil blive spurgt : ”Do you want to clean the registry ?” Svar Y (Yes) og tryk (ENTER)
9. Du vil måske blive spurgt en gang til – Y (Yes) og tryk (ENTER)
10. Når programmet er færdig med at rense ud, skal du genstarte PC’en normalt
11. Nu er det infame program fjernet, og du kan bruge PC’en normalt igen