Avatar billede tofte Juniormester
07. december 2007 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Detekter mdem eller bredbånd

Hej

Jeg er ved alt lave en side for nogle folk i Polen, her er der mange der stadig bruger alm opkaldsmodem. Spørgsmålet er så, er der en måde at skelne om folk bruger opkaldsmodem eller bredsbåndsforbindelse. Det skal bruges på en hjemmeside så spørgsmålet er om det kan gøres fra ip adr eller lign.....

Er der nogen som har et forslag?

Rasmus
Avatar billede a1a1 Novice
07. december 2007 - 19:23 #1
du kunne godt gøre det på ip adresse, men så skal du kende ip adresserne (hos de polske udbydderes ip'er til modems)

Du kunne evt. lave en hastigheds "test"
Avatar billede a1a1 Novice
07. december 2007 - 19:25 #2
Avatar billede smitten1 Nybegynder
07. december 2007 - 19:31 #3
en reverse dns på ipen kan måske afsløre det, hvis der indgår noget dialup eller lign. En whois kan sikkert også give nogle oplysninger http://ripe.net
Avatar billede tofte Juniormester
10. december 2007 - 17:41 #4
tak for jeres svar. Jeg må indrømme at jeg ikke helt tror på hastighedstesten, da jeg er bange for, at det kommer til at tage for lang tid at finde ud af. Jeg vil lige prøve at se lidt mere på det der reverse dns..... Smid et svar.
Avatar billede tofte Juniormester
20. maj 2008 - 10:53 #5
.
Avatar billede tofte Juniormester
20. maj 2008 - 10:53 #6
.