Avatar billede julle.p Nybegynder
06. december 2007 - 18:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nas-harddisk / router, hjælp

Hej alle.

Jeg bor på et kollegie hvor man skal logge sig på nettet via et lille program, hvor man selvfølgelig har indtastet sine brugeroplyninger udleveret af kollegiet.

Men hvis jeg f.eks vil på nettet med min PS3 er jeg nødt til at tænde min computer og logge på nettet via programmet for så at gå på nettet med min PS3 (eks.vis for at downloade de nyeste demoer).

Se det er super møg irriterende!! Jeg har en NAS-harddisk, som altså tilsluttes nettet hvorefter alle på nettet kan logge på denne harddisk. Men kunne man ikke ligge dette lille program på NAS-harddisken og så ellers bare lade den køre, for så er man jo altid logget på - helt automatisk.

(Hvis blot en maskine er logget på, er alle maskinerne logget på - deraf tænken med Nas-haddisken)

Det er forresten en Synology DS-207.

Kan i følge hvad jeg mener??

Der er også en anden mulighed, og muligvis smartere?
Jeg har fået dette oplyst:

For other systems, you must manually log in to the firewall servers, by establishing pseudo-tty-less ssh connections to them. The following commands can be used on most systems:
ssh -T -l username fw1.k-net.dk
ssh -T -l username fw2.k-net.dk
Where username is your K-Net username (created by your Netgroup).

Men jeg aner ikke hvad jeg kan bruge det til. Men jeg tænker, at man måske kan taste det ind i min router (D-Link Dir-655) og så sørger den ellers bare for at logge på automatisk. Tror i det er noget der kan lade sig gøre?
Avatar billede julle.p Nybegynder
10. december 2007 - 12:30 #1
Lukker tråden nu.
Avatar billede Jervelund Nybegynder
03. september 2009 - 08:20 #2
Fik du det til at virke?

Jeg har også en synology, og skal lige som dig på k-net.. :)