Avatar billede peddersen Nybegynder
06. december 2007 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indkøb af NAS og harddisk

Jeg har kig på en Synology 107. Jeg ved ikke om der er andre løsninger der er bedre. Basalt set skal jeg bare bruge et netværksdrev, der altid kan tilgås fra alle computere på netværket. De øvrige funktioner kan være sjove at lege med, men er ikke specielt vigtige.

Hvilken løsning jeg end køber, skal helst være støjsvag. Jeg gider ikke et eller andet der står og støjer som en støvsuger.

107'eren som jeg har kig på, er til SATA harddiske, men kan jeg eventuelt købe en SATAII harddisk istedet?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. december 2007 - 22:27 #1
Du får ikke nødvendigvis bedre hastighed med en SATAII disk, men som udgangspunkt kan du sagtens bruge en SATAII som SATA. I visse tilfælde skal der blot flyttes en jumper på disken, for at den kører i SATA.
Ellers har jeg ingen erfaring med NAS servere, men har selv overvejet Synology, da mange anbefaler dem. Jeg ville kigge på edbpriser.dk, og kigge efter de anbefalinger folk giver der.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. december 2007 - 22:34 #2
Avatar billede peddersen Nybegynder
07. december 2007 - 08:06 #3
Tak tak.

Grunden til at jeg spurgte ind til SATA II var nu mere fordi jeg kun kunne finde en SATA på 80GB hos den forhandler jeg sædvanligvis benytter. (Jeg har fået god behandling når der har været problemer)
Derimod kunne jeg finde SATA II i helt op til 1 GB. Jeg ved godt at Synology 107 kun understøtter op til 500MB, men det er stadig noget bedre end de 80 jeg ellers ville kunne få.

Smider du et svar?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. december 2007 - 08:13 #4
Jeg ville klart vælge en SATAII. Hvem ved om du på tidspunkt smider den i en computer. Jeg tror de SATA der er tilbage udelukkende er restlager.