04. december 2007 - 23:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rammer på web sider i word 2007

I Word 2000 og Word 2003 er der i menu punktet 'funktioner', et menu punkt der hedder 'rammer på web sider'.
Er der nogen der ved hvordan man gør det samme i Word 2007?
Samtidig kunne jeg jo spørge om Word 2007 har lige så mange funktioner og finesser som Word 2000 og Word 2003. Jeg synes at jeg har svært ved at finde dem.
04. december 2007 - 23:50 #1
Hvis man i Word 2007 trykker på F1, for hjælp, så får man selvfølgelig en hjælpe dialogboks.
Hvis man i søge feltet skriver 'rammer på web sider', så får jeg følgende.
1. hit = Gentage en tabeloverskrift på efterfølgende sider.
2. hit = Fjerne sidetallet på den første side.
3. hit = Word ruller for hurtigt, når jeg markerer tekst.
4. hit (Er Gud hjælpe mig) = Kalender 2007(12 sider, årstidsdesign).
5. hit = Udskrive på begge sider af papiret (duplex).

Tillægs spørgsmålet er: Hvad har det med 'Rammer på web sider' at gøre?
05. december 2007 - 15:35 #2
Du kan tilføje menupunktet til 'Hurtig valg'-menuen:

Klik på MS Office-knappen
Vælg Word-indstillinger
Vælg Tilpas
På listen ' Vælg kommandoer fra' vælges 'Alle kommandoer'
nu kan du finde menupunktet på listen, og overføre til 'Hurtig valg'-menuen
05. december 2007 - 22:41 #3
Er det sådan at du kan fortælle mig hvad kommandoen hedder i Word 2007?
Jeg har været hele listen igennem, men jeg har ikke fundet noget der bare minder om 'rammer på web sider'.
05. december 2007 - 23:47 #4
Punktet hedder 'Rammer'. (Tilføj evt. også punktet 'Rammeegenskaber')
Når det tilføjes er der et underpunkt, der hedder 'Ny side med rammer'
09. december 2007 - 22:44 #5
Indtil videre har du givet klar besked.
Jeg har dog endnu ikke fundet ud af hvordan man indsætter ekstra rammer, hverken vandret eller lodret.
Og dog, da jeg forsøgte at lave en indholds fortegnelse i rammer, oprettede den en lodret ramme i venstre side. Jeg ville dog godt have lidt mere fleksibilitet, så jeg selv kan bestemme hvor og hvordan mine rammer skal være.
16. december 2007 - 20:54 #6
Status på spørgsmålet lige nu.
Jeg har fået et menu punkt der hedder 'Rammer' og et der hedder 'Ramme egenskaber', men jeg kan staqdig hverken tilføje eller slette rammer.
Derfor kan jeg ikke godkende svaret.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. januar 2008 - 06:27 #7
Jeg ved ikke om denne side kan hjælpe dig.
Her skulle det være muligt at sammenligne menu'erne i Word 2003 og Word 2007:

http://office.microsoft.com/en-us/word/HA100744321033.aspx
Avatar billede vejmand Juniormester
11. januar 2008 - 07:26 #8
Ku det bruges?
08. marts 2008 - 15:31 #9
Undskyld Jens at jeg ikke har svaret dig.
Dit link giver ganske rigtig en oversigt over hvordan man finder de funktioner man kender fra Word 2003, men den bidrager ikke med mere information end det Erik kom med.
13. april 2008 - 17:57 #10
Lukker spørgsmålet uden at have fået et tilfredsstillende svar.
Fakta er måske at den kan man ikke med Word 2007.
Jeg har lavet nogle skabeloner med Word 2000 og så arbejdet videre med dem i Word 2007, det virker men det er ikke fleksibel nok.