Avatar billede fun22 Nybegynder
03. december 2007 - 16:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Web Developer 2005 Express og Ajax

Hej

Jeg har nu forgæves prøvet i lang tid at få Ajax ControlToolkit til at fungere men det vil bare ikke lykkeds.. Jeg kan godt bruge updatepanel, men ikke alle de andre funktioner.. De kommer simpelt hen ikke frem i min liste over ajax komponenter..

ER der nogen der kan guide mig igennem??
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 19:51 #1
Har du tilføjet dit ajaxcomponent til din toolbox?
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 19:51 #2
mente ajaxtoolkit :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. december 2007 - 20:04 #3
hvordan gør jeg det??
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 20:24 #4
Ms har faktisk lavet et video, hvor de gennemgår installationen, og de fleste af de nye controls..
http://www.asp.net/learn/ajax-videos/

Du vælger bare video nr. 2 :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. december 2007 - 20:28 #5
Har jeg prøvet.. Men der compiler han nogen filer som jeg ikke har.. Det er åbenbart ikke videon til den nyeste toolkit..

Jeg har værktøjslinien der hedder Ajax Exstensions, men der er ikke nogen af dem der er i toolkittet..
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 21:18 #6
De filer han arbejder med ligger her:
http://www.codeplex.com/AtlasControlToolkit/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=8513

Du kan selv bestemme om du vil have kildekoden, som du så kan kompilere, eller om du vil have den binære fil.

Jeg vil anbefale dig at oprette et nyt punkt i din værktøjslinie. Du kan eventuelt kalde det for: "AJAX.Net Control Toolkit". Når det er oprettet, højreklikker du på "Choose Items" og vælger "Browse". Her skal du så finde den .dll som du enten har kompileret, eller hentet fra det link jeg skrev til dig ovenfor.

Det kan være en fordel af gemme din dll et sikkert sted, som f.eks. din Microsoft ASP.Net mappe under programmer. Så du er sikker på du ikke ved et uheld kommer til at slette filen. :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 21:19 #7
Hov.. nej vent.. Jeg mener ikke du kan kompilere i Express udgaverne. Men så kan du i hvert fald bare gå direkte ind og hente den version de har kompileret. :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. december 2007 - 21:32 #8
I den version hvor de har kompileret, er der ingen dll filer :(
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 21:42 #9
Joda.. Ind under "SampleWebSite\Bin".. Alt der ligger derunder skal du kopiere ud og gemme. :)

Huks iøvrigt kun at vælge AjaxControlToolkit-Framework3.5.zip hvis du er skiftet over til .Net 3.5, eller skal du vælge AjaxControlToolkit.zip.
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 21:42 #10
Valgte iøvrigt den version uden kildekoden..
Avatar billede fun22 Nybegynder
05. december 2007 - 17:12 #11
Ja supper.. Der ligger den jo :) Nu virker det.. Tak for hjælpen.. Smider du et svar?
Avatar billede saudoo Nybegynder
05. december 2007 - 18:01 #12
Godt du fik det til at virke. :)