Avatar billede matz Nybegynder
03. december 2007 - 11:46 Der er 7 kommentarer

3 mobilt bredbånd dækker?

Jeg har haft ringet til 3G for at høre om deres mobile bredbånd dækker i Ejby postnr. 4623. De siger at det dækker 100% der. Jeg har også snakket med TDC og de siger at ifølge deres dækningskort dækker 3G mobil bredbånd ikke der.

Er der nogle der ved om de dækker der?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
03. december 2007 - 11:53 #1
Hold lige en halv inden vi begynder at svarer her.

1. Du har IKKE ringet til 3G, men til 3, 3 er er telefonselskab som TDC, 3G er en standard - lige som GSM.

2. Det med dækningen skal du passe på med, for der er jo dækningen overalt, men bare ikke med 3G, så ryger du over på det gamle GSM netværk og så går det langtsom.

Jeg er personlig ikke selv særlig imponeret over 3, synes de tager røven på folk og bilder os altmuligt ind... jeg ville IKKE vælge at få mig en 3G telefon, om det så var ved TDC, Telmore, 3 eller de andre selvskaber...
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
03. december 2007 - 11:54 #2
Avatar billede matz Nybegynder
03. december 2007 - 11:55 #3
Okay troede at 3G og 3 var det samme, men det er det så ikke.

Hmm det der dækningskort er ikke særlig godt. Kan man ikke søge på ens postnr.?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
03. december 2007 - 12:14 #4
Ikke på 3's hjemmeside... det er nok fordi de ikke vil hænges op på det, jeg blev ihvertfald skuffet da jeg prøvede det i 6 måneder, næsten ingen dækninge, selv der hvor jeg bor skulle være indenfor området.
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
03. december 2007 - 12:16 #5
3 er bare navnet, 3G står for 3 generation. Det er som bare måden dataerne bliver ført på lige som med Modem og ADSL... i USA bruger de mere noget der hedder EGDE...
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 19:55 #6
- Hej l_domino_l

Nu hvor denne her tråd er så godt igang med ordrettelser... så hedder det EDGE og ikke EGDE ;-)

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2008 - 23:37 #7
en 3 telefon har ikke samme hastighed som et 3 modem (usb) oplyst af 3

vi ville bruge vores sony k800i de sagde den ikke kunne levere mere end 1,5mbit mod usb modemmet kan klare op til 7.2 mbit

>Jeg er personlig ikke selv særlig imponeret over 3,
>synes de tager røven på folk og bilder os altmuligt ind...

hvad mener du lige ,de leverer varen det er ingen hemmelighed at de kører sammen med tdc 3g net når man er udenfor 3 nettet (oplyst af 3 kunde service )

hvis man læser manualen der følger med så står der op til 7.2 mbit alt efter hvor man bor ifh til masten har man den i ens baghave ja så har man nok 7.2 mbit men er der en bygning imellen så skriver de at hastigheden kan være mindre .