Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 00:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Taber sessions efter kortvarigt brug

Hej eksperten..

Jeg har indtil for et par timer siden bruger Access som min database løsning. Men besluttede mig så til at nu måtte det være nok, og rykkede over på et SQLexpress server. Brugte et værktøj i Toolkittet til at exportere fra access til SQLexpress serveren. :)

Jeg har ændret mit dataaccess lag, så det nu kigger på min server, og alt ser fint og vel ud.

Der er dog det problem hvis man leger lidt med siden, så dropper den pludselig alle sine sessions. Noget den ikke tidligere har gjort.

Er der nogle forbunde risici ved at skifte over til SQLexpress servere? (hvilket lyder lidt underligt :P).. Eller nogle der har en ide om hvad der sker?

I kan se en lille test uden design aktiveret her:
http://webshop.letsfly.dk/

Hvis i f.eks. går ind under Paint the Stars -> Piger, trykker lidt rundt, og så dernæst går ind under Drenge, trykker på et billede, så dropper alle sessions, og der kommer en fejl.

Sessions er definerer hvorvidt mine panels skal være lukkede eller åbnede. Varekatalog, vare og kurv er hvert et panel.

Jeg har midlertidigt deaktiveret fejlhåndteringen, så den derved giver mig den rå fejl.

Skriv endelig hvis I vil have noget kode fra mig.
Avatar billede 2c Nybegynder
03. december 2007 - 09:02 #1
Session kan f.eks ryge hvis du uploader web.config filen igen. Eller bare ændrer i den.
Avatar billede 2c Nybegynder
03. december 2007 - 09:03 #2
Eller hvis serveren bliver genstartet.
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 09:24 #3
Ja.. men jeg opdaterer ikke rigtigt webconfigen.. og jeg tror ikke serveren genstarter så hyppigt.. Skulle i hvert fald undre mig. Men jeg tror lige jeg skriver ind til min host og høre dem om hvorvidt den har genstartet hyppigt inden for den sidste tid. Det kunne da være. :P
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. december 2007 - 16:04 #4
Hmm.. Jeg rettede lidt i min webconfig.. Fjernede ting jeg vidste jeg ikke behøvede (div egenskaber for pages-tagget), og så taber den ikke længere sessions..  Wierd.. :P