Avatar billede Slettet bruger
02. december 2007 - 23:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redde data fra cd/dvd pc ikke vil læse.

Hejsa.

Er der nogen som kender en metode/program der kan bruges til at redde data på en cd/dvd som pc ikke vil læse.
Jeg har en dvd med en masse filer på, og der er visse af de filer som mit drev nu ikke mener den kan læse mere.
Det er ikke fordi er der er ridser på.
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2007 - 23:53 #1
du kunne prøve at køre en rense-cd igennem drevet.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2007 - 23:58 #2
Ja det kunne jeg jo prøve.
Sådan en skal jeg dog først have fat på.
Jeg har bare problemer med nogle af de filer som er på den dvd.
Lidt irriterende når man laver en backup af sine filer
for at undgå lige præcis dette problem.
Avatar billede ebe Praktikant
03. december 2007 - 00:04 #3
du kan jo også prøve at sætte dvd-en i et andet drev, i en anden computer og se om den kan læse dem.
Avatar billede nva Praktikant
03. december 2007 - 07:55 #4
Du kan prøve med Cdcheck http://www.kvipu.com/CDCheck/
Avatar billede komsam Juniormester
03. december 2007 - 11:51 #5
Har været ude i den samme situation. Filerne lå på en skive jeg ikke havde brugt længe. Havde i mellemtiden slettet programmet som skulle åbne filen, hentede/indsatte programmet og vupti filerne åbnedes;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 19:18 #6
HAr prøvet Cdcheck.
Den køre ok, men går istå når den kommer til nogle af de filer som ikke kan læses.
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2007 - 07:51 #7
Såvidt jeg kan læse mig til skal Cdcheck netop kunne læse videre og springe de dårlige filer over? Har du sat de rigtige markeringer under 'Recover'?
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2007 - 07:52 #8
Det er i hvertfald hvad jeg får ud af at trykke på 'Help' og læse hvad de skriver der.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 18:21 #9
Har prøvet at bruge det. Men det tager en evighed for den at læse en hel dvd.
Jeg ved ikke om jeg har sat de rigtige markeringer.
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2008 - 08:52 #10
lukker