Avatar billede richardski Praktikant
29. november 2007 - 18:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer Vista og TDC Interne - Outlookt!

Hej.

Jeg er skiftet til Vista og ville nu installere mit Outlook så jeg kunne hente min mail. Da Outlook installationen var færdig og alle koder indtastet korrekt kunne jeg til min forundring konstatere at jeg ikke kunne hente mine mail eller i det hele taget logge på mailsrveren. Når jeg forsøgte at hente mail via send/modtag, dukker en lille dialogboks op på skærmen med beskeden om at jeg nu skal indtaste brugernavn og kode igen uden at jeg alligevel kommer igennem!

Dette gentager sig hele tiden og jeg ringer derfor til TDC som er min udbyder og spørger hvad jeg har gjort galt. Jeg fik beskeden, at Vista ikke er understøttet af TDC og at man derfor med TDC som udbyder ikke kan hente dine mail i Vista?

Kan dette virkelig have sin rigtighed. Jeg ved at andre som ganske vist ikke bruger TDC som udbyder ingen problemer har med hverken mail eller internettet i Vista overhovedet. Er det virkelig sådan at man skal skal til at vælge ny udbyder for at kunne køre fremtidens styresystem eller findes der herinde et klogt hovede som kender tricket så vi der har Vista og TDC igen kan hente mail?

På forhånd tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2007 - 20:34 #1
Med Outlook 2003 eller nyere, burde der ikke være problemer:
https://winqual.microsoft.com/member/softwarelogo/workswithlist.aspx

Med en ældre udgave skal du nok ikke forvente det funker.
Avatar billede richardski Praktikant
29. november 2007 - 21:43 #2
Tak for svar Vejmand!
Det er en Office 2007 jeg bruger og har alle opdateringer installeret. Kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal bruge dit link til?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2007 - 22:11 #3
Det er liste over programmer der virker i Vista, her er en anden: http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List

Der burde ikke være problemer med Outlook 2007.
Jeg synes nu også det lyder underligt at Vista ikke er understøttet af TDC....
Avatar billede venturer Nybegynder
29. november 2007 - 22:19 #4
Har du mulighed for at tage et screenshot af det billede der popper op beder om brugernavn?

Umiddelbart lyder det som om at du har fået sat Outlook op forkert. Der bør ikke være noget som helst til hinder for at Outlook 2007 kan hente mail. (Jeg har selv TDC adsl, kører Vista og Thunderbird til mail).
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
29. november 2007 - 22:25 #5
Jeg bruger også Office 2007 på en Vista maskine (2 faktisk:-)) og det virker da fint med TDC, så det er noget sludder de lukker ud!!
Avatar billede richardski Praktikant
01. december 2007 - 14:40 #6
Fejlen lå hos TDC og er nu klaret...tak for de gode råd!

Lukker
Avatar billede vejmand Juniormester
01. december 2007 - 18:25 #7
For at lukke spørgsmålet, skal du sende et "Svar" i stedet for en "Kommentar".

Herefter markérer du dit navn i boksen nederst til venstre, og klikker på "Accepter".

Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)
Avatar billede richardski Praktikant
01. december 2007 - 22:28 #8
Lukker
Avatar billede msjensen Nybegynder
25. juli 2008 - 09:38 #9
Jeg har tilsyneladende samme problem som dig. Jeg kan heller ikke hente mail via outlook 2007, den spørge også om koder, som er rigtige nok.
Men tdc vil ikke hjælpe mig. Kan du fortælle mig hvad du gjorde.

mvh Msjensen