Avatar billede madiedk Nybegynder
23. november 2007 - 20:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan kun åbne filer 1 gange på netværks storage

Hej

jeg har købe en linksys router med et usb stik til en ekstern harddisk og så har jeg købt en ekstern WD harddisk. jeg har fået sat det op og det virker fint i hele mit netværk. jeg har dog 1 problem. og det er.

1. når jeg åbner f.eks en excel fil over netværket og lukker den igen og så vil åbne den igen siger den
"microsoft kan ikke få adgang til "excelarket.xls". dokumentet er muligvis skrivebeskyttet eller krypteret"
hvis jeg så venter til næste dag så virker det igen, hvad kan det skyldes?
Avatar billede bramming Nybegynder
23. november 2007 - 21:49 #1
Dette kan skyldes en setting i routeren som tillader netværksshare.
Du skal undersøge om der er sat læse & skriverettigheder op, eller er det lissom når du får en ip, så har du den i et stykke tid indtil den bliver releast og får en ny af sikkerhedsmæssige årsager.

Se om du kan komme ind på routeren, og find de settings under de shares som du nu har fået på netværket - og giv den fuld rettighed og at der ikke er sat en maximum time / læse se adgang.

Det er meget forskellig på hvilken router dette er self. og nogle flasher deres router så den kører med halv baseret linuz på osse. Men prøv at led.
Avatar billede madiedk Nybegynder
27. november 2007 - 20:24 #2
jeg opdaterede fimware og nu virker det, det var ikke mulighed bruge nogle af dine forslag bramming, men tak alligevel