Avatar billede asp3200 Nybegynder
23. november 2007 - 14:27 Der er 5 kommentarer

Windows 2000 login går tilbage til login screen

Hejsa alle

Jeg har et meget underligt tilfælde, noget jeg aldrig har set før.

Vi har en print server som fik nogle opdateringer og så blev den genstartet som normalt. Den kører windows 2000 server med højeste servicepack gennem wsus.

Mit problem er at når jeg kommer til login skærmen, indtaster brugernavn og kode, samt vælger korrekt domæne. Så logger den ind, men efter 1 sek logger den ud igen.

Man når slet ikke og se skrivebordet eller lign. Jeg kan stadig få kontakt til den gennem run kommandoen og browse shares og drev, og alle services kører fint og printerne virker.

Jeg kan bare ikke komme ind på skrivebordet og har prøvet alle lokale brugere og domæne brugere på serveren. Har prøvet domæne adgang og lokal adgang.

Jeg har søgt på google og kan ikke ligefrem finde svar der desværre.

Jeg kan kun tro at der er sket noget i reg databasen, men hvordan jeg kommer ind igen ved jeg ikke, har i nogle forslag??

På forhånd tak
Avatar billede foralias Praktikant
27. november 2007 - 10:25 #1
Umiddelbart så lyder det lidt som om at du har en ulovlig kopi af din software, det er nøjagtig den procedure som WGA laver. Men jeg har dog aldrig hørt om det på en 2000 server.
Kan du prøve at tilgå dens eventlog via en arbejdsstation, og så tjekke hvad den skriver der?
Avatar billede asp3200 Nybegynder
27. november 2007 - 11:20 #2
Har tjekket loggen og det er ikke en ulovlig kopi, vi er guldpartner:)

Fandt den her, så har desværre intet med det du siger:

http://support.microsoft.com/kb/249321
Avatar billede foralias Praktikant
27. november 2007 - 11:45 #3
Ok, bare du fik løst dit prob. :-)
Jeg kan bare ikke forstå at det omtalte link, har noget med opdateringer at gøre, men M$ veje er uransagelige. :-)
Avatar billede asp3200 Nybegynder
27. november 2007 - 11:54 #4
Jepper, har ikke prøvet det endnu, men vender lige tilbage hvis det virker.
Avatar billede asp3200 Nybegynder
27. november 2007 - 15:29 #5
Det virkede, brug metode 3 hvis du som jeg ikke kunne logge ind, brugte dameware som remote regedit viser. Er vist på tide den bliver til 2003:)