Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 19:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sæt linier sammen

Jeg har brug for en word-haj til følgende generelle problem:
Eksemplet herunder har linieskift efter hver korte linie.
Findes der en metode, så jeg kan fjerne afsnitstegnene, så dokumentet blir fortløbende. Det drejer sig om mange sider, der står i spalter, og når jeg fjerner spalterne, er det små korte linier. Det jeg søger er noget i retning af søg og erstat og så en automatisk deletefunktion under de specielle søg-og-erstat funktioner.
...bedre kan undvære dem end den cirkulære tid, for jeg tvivler på, at de i længden vil stå
distancen, men i så fald skal de have en lille
fanfare til afsked, for der er bestemt kvaliteter
ved denne model, som vil være et savn:
- Første element er let at forstå, det er praktisk....
Avatar billede vejmand Juniormester
22. november 2007 - 19:25 #1
Markér teksten -> Rediger -> Søg -> Erstat -> Speciel -> "Manuel linjeskift"i "Søg efter" -> Ingenting i "Erstat med" -> Erstat alle

Det virker her, men det kommer nok lidt an på hvordan dokumentet er bygget op....
Avatar billede jkrons Professor
22. november 2007 - 21:01 #2
vejmands løsning vil virke i de tilfælde, hvor der er anvendt liniekift, men ikke ved afsnitsskift. Så skal du i stedet søge after afsnit.

Hvis der er dobbelte linieskift, som man ofte ønsker at bevare, så skift disse ud med et tregn, der eller ikke forekommer i dokumentet. Skift derefter ud med mellemrum og skift til sidst dit tegn tilbage til dobbelte linieskift.

I ruden søg efter skriver du i første omgang ^l^l eller ^p^p afhængig af, om der er brugt linieskift eller afsnitsskkift. I ruden Erstat med kan du fx skriver #¤. Erstat alle.

Skriv så ^l eller ^p i Søg efter (igen afhængig af, hvad er skal erstattes. I Erstat med trykker du engang på mellemrumstasten. Erstat alle.

Til sist skriver du #¤ i Søg efter og erstatter med ^l^l eller ^p^p.
Avatar billede jkrons Professor
22. november 2007 - 21:01 #3
l er et lille L.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2007 - 21:56 #4
Tak for hjælpen, I to altid venlige og beredte Vejmand og jkrons. Nu prøver jeg om det funker. Er der noget med, at hvis I begge lægger svar, kan I begge få points?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2007 - 22:17 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede jkrons Professor
24. november 2007 - 00:20 #6
Giv du bare alle point til vejmand. Han var jo først. Jeg uddybede bare hans svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2007 - 18:05 #7
Tak Vejmand Tak jkrons. Der er kun 24 dage til Jul. ER det da ikke dejligt. God week-end.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. november 2007 - 18:20 #8
Velbekomme, og tak for point.
PS.: Er du en uge længere fremme end vi andre, eller er der et eller andet som er smuttet for mig?  :-)