Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 17:46 Der er 1 løsning

Problem efter FixPack opdatering i DB2

Hej alle

Jeg er ikke den store haj til DB2 endnu, så jeg har ganske givet overset noget.

Her til morgen opdaterede jeg min DB2 Enterprise Server 9.1 med FixPack 4, og alt gik ganske glimrende, så jeg troede det hele var i orden. Desværre fandt jeg lidt senere ud af at jeg ikke længere kunne forbinde til nogle remote DB2 servere i firmaet.

Strukturen i serveren er således at jeg har oprettet en masse remote tabeller som nicknames i min lokale database og det har indtil nu virket ganske fornuftigt.

Nu når jeg forsøger at køre mine stored procedures får jeg følgende fejl:

[IBM][CLI Driver][DB2/NT] SQL30080N  A communication error "DRDA
wrapper: 30081" occurred sending or receiving data from the
remote database.  SQLSTATE=08001

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, håber i kan hjælpe mig.

Det skal siges at jeg tidligere i dag også satte en backup database op, en clean install med Fixpack 4, og den virker fremragende, men desværre er den ikke klar til at tage over fra produktionen endnu.

Jimmi
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 13:32 #1
Fandt ud af det, og damn det er nederen.

En god huskeregel er: Lad aldrig andre komme i nærheden af din server,
især ikke hvis de skal pille ved Firewall settings :-/