Avatar billede ejnarb Nybegynder
11. juni 2001 - 20:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sqlforms30

Har nogen erfaring med Sqlforms30 og ReportWriter1.1 mod Oracle v.7.0.3  henholdsvis v.8.0.5 ??
Avatar billede avnes Nybegynder
25. juni 2001 - 14:50 #1
Sqlforms30 og ReportWriter1.1 har været usupporteret af Oracle i mange år. Det samme har Oracle 7.0.x. Oracle 8.0.5 har også været usupporteret nogle måneder.
Der skulle i teorien ikke være noget problem at bruge 8.0.5 istedenfor 7.x fordi klientens (forms30, reportwriter1.1) interface til databasen (sql*net) skal være transparent.
Men allikevel er dette ingen god og supporteret migration path. Måske skal du vurdere Oracle 8.1.7 og Reports 6i og Forms 6i web klienter ?

Mer info på http://technet.oracle.com/products/forms/
http://technet.oracle.com/products/reports/
Avatar billede noerrevang Nybegynder
24. juli 2001 - 22:58 #2
Jeg formoder, at spørgsmålet går på om man kan køre SQL*Forms 3.0, SQL*Menu 5.0 og SQL*ReportWriter mod hhv. Oracle 7.3 og 8.0.

Problemet er, at Oracle forlængst har desupporteret de 3 nævnte udviklingsværktøjer. De pågældende produkter blev sidste gang bundlet med version 7.2 af databasen.

Svaret er, at det kan lade sig gøre, men at det kræver, at værktøjerne installeres i et andet ORACLE_HOME end selve databasen. Årsagen hertil er kompatibilitetsproblemer med de \"nyere\" versioner af fælles biblioteker.

Tricket er at benytte SQL*Net version 2 i en client/server-arkitektur. Dvs. at f.eks. SQL*Forms 3.0 betragtes som en klient med et ORACLE_HOME, som peger på det softwaretræ, hvor SQL*Forms 3.0 er installeret.

Databasen er server og kører i et miljø, hvor ORACLE_HOME peger på databasen ORACLE_HOME.

Klient og server hægtes sammen via SQL*Net version 2 på klientsiden og version 2 eller højere på serversiden, uanset om det hele installationen forefindes på samme fysiske hardware.

Fra og med Oracle 8.0 kom der et nyt format på ROWID i databasen. For at køre SQL*Forms 3.0 skal du derfor have en patch #380655 til klientsiden  (ellers bliver SQL*Forms 3.0 et read-only værktøj).

De er ikke nogen nye problemstillinger, hvis du vil køre mod Oracle 8.1 (8i).