Avatar billede Lasse Novice
11. juni 2001 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sekvens i PL/SQL

jeg har oprettet en sekvens kaldet s_uniqueID. Når jeg kalder:

select s_uniqueID.NEXTVAL from DUAL;

så virker den bare upåklageligt... Men vil jeg kalde denne inden i  en PL/SQL procedure, så virker den sku bare ik\'. Der står:
Sequence reference \'S_UNIQUEID.CURRVAL not allowed in this context....

er der nogen løsning på dette?

Det er fordi jeg indsætter noget i en tabel. På denne tabel har jeg sat en trigger, der indsætter et tal fra sekvensen. Denne sætning(SQL) som indsætter noget, har jeg skrevet i PL/SQL proceduren. Men da jeg skal bruge det samme tal, skal jeg bruge CURRVAL. Men det tillader den åbenbart ikke... Nogen forslag...? Evt. andre løsningsmetoder....

Avatar billede Lasse Novice
11. juni 2001 - 20:08 #1
Avatar billede Lasse Novice
11. juni 2001 - 20:10 #2
det jeg prøvede på var :

variable := S_UNIQUEID.CURRVAL
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 09:04 #3
Har du prøvet med

SELECT S_UNIQUEID.CURRVAL INTO variable FROM DUAL;

???
Avatar billede Lasse Novice
12. juni 2001 - 17:07 #4
yes, det fandt jeg ud af senere, så det kunne godt lade sig gøre alligevel Jeg har bare ikke lige fået postet det herinde.

thanks anyway...