Avatar billede fun22 Nybegynder
18. november 2007 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til Chat

Hej

Jeg er ved at prøve at lave en lille chat, og har lige et par spm.

Lige nu bruger jeg Ajax UpdatePanel til at "refreche" besked listen...

Er det en ok måde at bruge?

Lige nu bruger jeg en xml fil til at opbevare beskederne i, er det ok eller er der andre måder der er bedere?
Avatar billede anri Novice
18. november 2007 - 19:48 #1
Altså jeg synes ikke det lyder helt tosset. Sådan ville jeg også gøre det, men der er 2 faktorer som jeg vil have fokus på i dette tilfælde.

1. Hvor ofte refresher du chatvinduet (mht. trafik)
2. Hvor mange beskeder gemmer du i XML'en.

Altså jeg ville bestemt heller ikke bruge en "rigtig" database til at gemme så temporære data.
Avatar billede fun22 Nybegynder
18. november 2007 - 19:52 #2
Lige nu har jeg den på 3 sec.. Den gemmer 20 linier i xml'en...
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. november 2007 - 17:17 #3
Takker for hjælpen smid et svar hvis du vil have points..
Avatar billede nielle Nybegynder
27. november 2007 - 19:34 #4
Er der et specielt argument for at det ikke skulle være lige så godt at bruge en database til formålet?
Avatar billede anri Novice
27. november 2007 - 19:41 #5
Jo, man kunne da godt bruge en database, men jeg tænker blot at ofte så skrumper databaser ikke igen når først de har reserveret plads til deres data.

Det er jo ikke nogen stor funktion, så jeg ville ikke begynde med nogen databaser blot for dette..  Hvis jeg derimod havde andre funktioner i en eksisterende database, så kunne de da godt være at jeg ville bruge den.