Avatar billede congame Nybegynder
18. november 2007 - 17:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linksys NAS200, formatering

Hey,

Har købt en NAS200 fra linksys som jeg skal til at installere...

Mit problem er at den ikke kan læse mine filer da formattet på harddisken ikke stemmer over ens med det som den skal bruge... Derfor siger den at jeg skal formatere drevet så det kan bruges.

Kan jeg på nogen måde omgå det uden at miste mine filer?
Jeg har selvfølgelig den mulighed at jeg kan overføre det hele til en anden harddisk og derefter flytte det tilbage når jeg har formateret drevet.

På forhånd tak!

Søren Madsen
Avatar billede snabeljan Nybegynder
19. november 2007 - 10:22 #1
Hej Congame

Jeg går ud fra at dit setup er at du har en NTFS ell. FAT formateret disk med filer på. Og at det er den du fysisk vil sætte ind i NAS200 systemet. Nu ved jeg ikke hvad Linksys understøtter (sikkert noget Linux filsystem), men du er nok det du er nødt til først at flytte data et andet sted hen og så installere disken, hvorefter du kan flytte data tilbage igen...

Mvh
Snabeljan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. november 2007 - 18:55 #2
Hej Søren!

Tak for point! Håber du fik løst dit problem!

/snabeljan