Avatar billede besbjerg Nybegynder
17. november 2007 - 20:37 Der er 4 kommentarer

Fejl ved boot

Hej

Får følgende fejlmeddelse ved boot

Client Mac addr:

00 13 d3 d4 6f 39

Guid
00020003-0004-0005-0006-000700080009

PXE-E53 : No boot Filename Received

Nogle som ved hvad fejlen kan skyldes. Pc vil ikke starte op efter meddelsen og jeg kan gå ind i bios i opstart og hente Default opsætning og så starter den for det meste op. Men problemet er der næste gang igen.

På forhånd tak
Avatar billede hcma Novice
17. november 2007 - 21:06 #1
hej og velkommen til eksperten.dk
prøv at kigge her:
http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89

og så lige en anden ting:  du er desvæære kommet til at oprette dit spørgsmål i en kategori som er forbeholdt fejl vedr. eksperten.dk.
du bør selv lægge et svar her og så efterfølgende acceptere det.
opret derpå et nyt spørgsmål i den rigtige kategori, da du så vil få langt flere chancer for kvalificeret hjælp.
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/  (opret dit spørbsmål her)
Avatar billede hcma Novice
17. november 2007 - 21:08 #2
og så glemte jeg lige:
du bør læse denne side om eksperten.dk
http://expfaq.dk/
Avatar billede snowball Novice
17. november 2007 - 21:50 #3
Ud fra dit spørgsmål, så går jeg ikke ud fra du bruger PXE boot til noget, så derfor prøv en af følgende ting i BIOS:

1) Slå PXE funktionen fra på dit netkort

2) Lav om i din "Boot order" sådan så den booter på din harddisk før dit netkort
Avatar billede snowball Novice
08. marts 2008 - 23:15 #4
Fandt du ud af det? :)