Avatar billede bergses Nybegynder
17. november 2007 - 12:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regler omkring deling af bredbåndslinje

Hej Ekspertpanel.

Jeg diskuterede i går med et par medstuderende om, hvorvidt det er lovligt at dele en internetforbindelse.

Situationen er den, at de bor i et ungdomshus i forskellige lejligheder. Er det tilladt for dem at dele en linje? Eller skal de have en erhvervslinje i følge reglerne?
Avatar billede kenp Novice
17. november 2007 - 18:09 #1
Det kommer helt an på hvad som står i betingelserne.. men hvis det er TDC så er det ulovligt både for privat og erhverv at dele forbindelsen (har været lovligt på TDC erhverv) men de har ændret reglern.

Men generelt må du ikke dele det videre til din nabo, da det ikke er en del af hustanden. hvis du skal det skal du have tilladelse fra internet udbyder.
Avatar billede bergses Nybegynder
18. november 2007 - 12:33 #2
okay, hvis man så vælger at dele i en linje? Hva er prisen så?
Avatar billede kenp Novice
18. november 2007 - 14:24 #3
hvis i får lov til at dele.. så er prisen jo ikke højere end normalt.. men kan jo være i skal oprette firma for at få lov.. og hvad de så vil forhandle det til, kan jeg jo ikke svare på.