Avatar billede niclask Nybegynder
14. november 2007 - 00:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Laptop MEGET langsom efter filmvisning

Hej eksperter

Jeg har haft afspillet en DVD-film på min ca. 1 år gamle Dell-bærbare. Jeg afspillede filmen og de gik da også fint nok med at se den og det hele.. Men lige pludselig gik den i hak og endte med at komme og i en blå skærm i dos-tilstand hvori der stod at der ikke var tilstrækkelig hukommelse (kan ikke helt præcis huske hvad der stod, men var noget i den stil). Jeg kan som det absolut eneste kun vælge at trykke på start-knappen og holde den nede til computeren slukker helt, så jeg kan starte computeren op igen.. Dette gør den da også normalt og jeg fortsætter med at se filmen videre hvor jeg kom fra.. Lige indtil fejlen sker igen....

Jeg trykker igen power knap indtil den slukker, men denne gang da jeg starter den op igen, varer det omkring 3-4 minutter før den kommer til bruger og password-skærmen. Og her skal det lige siges at det plejer højest at tage omkring 15 sek fra start til jeg kan skrive mit pass og logge på. Oveni det er lyden også begyndt at "hakke" efterfølgende og computeren arbejder generelt MEGET langsomt..

Er der nogle der vlile kunne hjælpe mig herinde med det her eller vil kunne sige hvad der kan være gået galt, så er jeg jer meget taknemmelige!

VH
/Niclas
Avatar billede strych9 Praktikant
14. november 2007 - 06:15 #1
Avatar billede niclask Nybegynder
15. november 2007 - 22:37 #2
Tusind tak! Det virkede lige med det samme.. Men hvordan kan det være den har gjort sådan bare fordi jeg har set en DVD på den? Og er dette noget jeg skal gøre hver gang jeg har afspillet en DVD herpå.. Havde en anden Dell laptop før denne (som blev stjålet). Den havde overhovedet ikke disse problemer på nogle tidspunkter med film-fremvisning, så undrer mig egentlig lidt over hvad det skyldes at min nuværende reagerer sådan.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. november 2007 - 22:50 #3
Så snart den tæller 6 DMA fejl totalt går IDE kanalen automatisk i PIO tilstand. Dvs at al dataoverførsel over kanalen skubbes til CPU i stedet for direkte til RAM. Det gør at CPU får travlt og dermed at maskinen føles enormt sløj når enten harddisk eller dvd drev kører.

Husk at acceptere svaret så jeg får nogle point. Det gør du ved at markere mit navn i boksen nederst og klikke accepter knappen.
Avatar billede niclask Nybegynder
16. november 2007 - 00:22 #4
Tusind tak for hjælpen! Har hermed givet dig pointene for hjælpen..