Avatar billede herch Nybegynder
12. november 2007 - 12:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Konvertere Word-fil til PDF i Adobe 8.0 standard via VBA

Har idag Office XP.
Har tidligere benyttet Adobe 5.0 Writer(standard), såfremt man anvendte VBA-kode, kunne man konvertere Word til PDF via VBA, ved at have reference til PDFMaker.
og skrive "AdobePDFMaker.ConvertToPDF" i koden

Nu har jeg Adobe 8.0 Writer(standard), men kan ikke finde en fornuftig kode til VBA?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. november 2007 - 18:28 #1
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 09:31 #2
Jeg ved ikke lige hvorfor du vil gøre det på denne måde, men jeg vil lige komme med en indskydelse.

Da jeg i sin tid skulle finde en PDF printer sagde folk at den kun skulle kunne printe fra Excel, så jeg fandt en converter.

Jeg har siden fundet ud af at brugerne stillede flere krav og i dag bruger vi denne:
http://www.fineprint.com/

Den kan printe PDF fra alle programmer der er installeret. Den ligger sig i printer menuen som en helt almindelig printer.
Avatar billede herch Nybegynder
13. november 2007 - 09:38 #3
Hvorfor - jeg vil lave det i VBA skyldes følgende:
jeg har programmeret en skabelon, som via et klik på en knap, gemmer fil forskellige steder, danner PDF-fil uden at bruger skal finde printer, sletter fysik fil, når PDF er placeret i bestemt mappe samt lukker dokument, herved ingen fejlkilde.
I den sammenhæng, var det så nemt med overnævnte VBA-kode, der bare dannede PDF-fil.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 09:49 #4
ok
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. januar 2008 - 19:43 #5
Har du opgivet eller evt. fundet noget brugbart via min kommentar 12/11-2007 18:28:27?