Avatar billede Slettet bruger
11. november 2007 - 21:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bog om SQL (MS-SQL)

Hej

Jeg søger en (gerne dansk) bog om SQL.

Jeg har nogenlunde styr på select, update, insert osv., men jeg mangler info om f.eks. indexering og den slags.?

Gerne med eksempler, hvor det anvendes med MS SQL.
Avatar billede hrc Mester
11. november 2007 - 23:24 #1
Denne side er MS' egen, den er på engelsk, den er mest rettet SQL-server 2000 men jeg synes den er ret god. Bl.a. er den pænt draperet med eksempler:

  http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa299742(SQL.80).aspx

(angående eksempler: Hvorfor gør man slet ikke den slags i Linux? Er det for at sortere de værste tumper fra (mig iberegnet)? - efter en tur med "man" for at sætte et netværk om uden DHCP, er jeg aldeles rundtosset)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 01:46 #2
2005 er også online - Google finder http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms189826.aspx

Begge kan downloades og installeres lokalt, hvilket kan være praktisk.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 01:48 #3
Med hensyn til bøger tror jeg ikke at der er meget på dansk.

Men der er masser af hits på "SQLServer" og "T-SQL" på Amazon. Nogen af dem må
sikkert passe med kravene.
Avatar billede a1a1 Novice
16. november 2007 - 16:38 #4
wrox laver gode bøger, men (vist) ikke på dansk...

Hvis du vil/skal programmere så er de engelsksprogede bedst (de danske kommer langt senere).

Du skal/bør også have engelsk OS (da de giver "fejl" du kan søge på), og desuden opdateres de engelske/us version også først (windowsupdate mv.), du kan også komme ud for "fejl" der skyldes at det er "oversat" til dansk
Avatar billede hrc Mester
17. november 2007 - 19:43 #5
a1 har helt ret med OS-sproget. Det er tidskrævende og irriterende at skulle oversætte noget fordansket (såsom Nero's "Bekræft skrivning") tilbage til engelsk for at få google-søgningen til at reagere.

Fandt TSQL-linket for 2005'eren: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms189826.aspx
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 22:35 #6
arve_v og hrc ... smidt nogle svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2008 - 23:38 #7
.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2008 - 19:19 #8
Ingen svar fra hrc ...
Så Vær'så gof arne_v

Have a nice day :)