Avatar billede nemlig Professor
11. november 2007 - 19:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Web10 nede igen

Hej.
Jeg har et par hjemmesider, der er hostet hos Web10.
Som regel kører det, men der er også problemer:
1. Lige nu har siderne været nede i flere timer
2. Når jeg henter/sender mails, er der jævnligt forsinkelser, hvilket giver fejl/timeout i Outlook Express.
3. Tilgangstiderne til siderne er jævnligt meget langsomme.

Er det hvad, man må forvente for 9 kr. i måneden?

Mon ikke det er tid til at skifte. Jeg har også et par stykker ved one.com, som der aldrig er problemer med (jeg har i hvert fald ikke oplevet problemer).

Ellers nogen I kan anbefale. Bruger PHP og MySQL.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 20:16 #1
Det site jeg har ved Web10 er oppe igen
Avatar billede nemlig Professor
11. november 2007 - 21:00 #2
Ja - nu kører mine også.
Web10's hjemmeside var også nede.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 21:16 #3
11/11/2007 20:19:30 - 18-20:15: Nedbrud på fiber

Grundet fiberbrud hos Seas-NVE har vi i tidsrummet være uden forbindelse til internettet.
Avatar billede nemlig Professor
11. november 2007 - 22:02 #4
Skal jeg forstå dine kommentarer sådan, at du ikke oplever problemer med web10 eller at problemerne er rimelige i forhold til prisen eller.....
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 22:26 #5
Jeg må være ærlig at sige jeg bruger ikke selv sitet meget, men der bruges kun Webdelen og jeg får ikke mange henvendelser om at siden er nede. Jeg ved at mySQL serveren til tider hoster lidt, når vi skal logge på phpmyadmin, men ellers mærker brugerne vist ikke det store til det.

I sådan et tilfælde som Fiberbrud eller større strømnedbrud vil alle firmaer kunne komme ud i problemer.

Jeg har haft større problemer hos lige netop one.com end jeg har haft med de hoteller jeg har haft med at gøre ved Web10

Jeg bruger naturligvis en del mig selv (Web2U.dk), men ellers har jeg brugt firmaer som Abusiness, men det er jo anpå hvad siden/domænet bruges til.

Jeg må indrømme at er det til en side/mail rent privat så ville jeg nøjes med nogen af de lidt billigere hosts, man skal vurdere om ens mail/side er så vigtig så hvis den er nede et par timer søndag aften er det en katastrofe.
Avatar billede nemlig Professor
11. november 2007 - 23:00 #6
Tak for din seneste kommentar - det er lige den slags jeg efterlyser.
Jeg vil jo ikke skifte til one.com, hvis det ikke er bedre der, hvorfor jeg håber på lidt mere respons.
Jeg har 2 foreningssider hos Web10, som begge gør brug af MySQL. Og jeg deler din opfattelse af, at MySQL kører langsomt. Hos One.com har jeg også 2 sider, hvor mySQL kører langt hurtigere.
Jeg kan i min kontrolpanel se, at jeg har haft 22 henvendelser til Web10 på godt 1½ år.
Det har primært været problemer med email, ftp, Mysql.
Fx. var der problemer med at sende emails. Dette fejlmeldes via kontrolpanelet, og jeg kan se, at vi korresponderede 11 gange, og efter ca. 1 måned var problemet løst.

Jeg har ikke haft en eneste fejl hos One (Eller mere korrekt - jeg har ikke opdaget nogen fejl).
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 23:15 #7
At dømme ud fra deres Drift status så har der været store problemer med maildelen hos dem, den har jeg så aldrig nogensinde brugt, så der må jeg være der svar skyldig.

Jeg havde en korrespendance med dem vedr. at tilknytte et extra domæne til mit hotel, der viste det tydeligt at ham jeg havde fat i intet anede om DNS, så deres support har jeg ikke været imponeret over.
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. november 2007 - 14:36 #8
Jeg har selv haft brug web10 samt nogle venner og jeg syntes ofte der var mange problemer. Idag bruger jeg ikke web10 men har ellers prøvet en del udbyder. Jeg har nu valgt at bruge www.intergate.dk og www.unitspeed.dk lidt af hængig af hvad min sider er.
Avatar billede nemlig Professor
12. november 2007 - 16:15 #9
Jeg har kigget på intergate og unitspeed. Priserne er lidt i overkanten, men man får måske, hvad man betaler for.

Leif: Web2U.dk ser prismæssigt interessant ud. Jeg kunne godt tænke mig noget andet end Web10 og One, og har lige et par spørgsmål til Web2U.dk
1. Jeg har et kalendersystem, som gør brug af MySQL. Hvordan er hastigheden her???
2. I mit system anvender jeg Scriptet PHP-mailer, som gør brug af php's mail-funktioner. Kan jeg fortsætte med det uden problemer. Jeg anvender også php's mail-funktion direkte - altså uden om PHP-mailer.
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2007 - 20:30 #10
1. Jeg oplever ikke selv problemer med hastigheden og har ikke hørt fra nogen som oplever problemer med det.
2. Jeg bruger selv PHPMailer (http://phpmailer.sourceforge.net/) så det skulle der ikke være noget med og ja, mail() er enablet (Bruger den selv en del)

Du kan tilføje mig på MSN (Se mit minisite) husk nu at bruge hotmail adressen, så vil jeg da gerne snakke videre om en løsning.
Avatar billede nemlig Professor
12. november 2007 - 21:16 #11
Super - jeg har tilføjet dig og afventer din accept
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2007 - 22:08 #12
Hmm, der ligger ikke nogen og venter !
Avatar billede nemlig Professor
12. november 2007 - 22:23 #13
Er det ikke den hotmail-adresse, som står under din profil her på Experten?
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2007 - 22:32 #14
Jo, kan du prøve at sende din ?
Avatar billede nemlig Professor
20. december 2007 - 14:36 #15
Jeg er skiftet til Web2u, og har nu anvendt det i over 1 måned. Indtil nu har det været en positiv oplevelse. Hastigheden er betydelig hurtigere end Web10 - specielt MySQL kører hurtigt. Fantastisk hvad man får for 5 kr. i måneden.

Jeg vil gerne lukke - tak for bidragene og send venligst et svar.
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. december 2007 - 15:24 #16
Jamen det lyder jo meget godt så.