Avatar billede zantiago Nybegynder
10. november 2007 - 11:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL Server Full Text Search

Hej Eksperter,

Jeg er ved at lave noget vægtet søgning, men kan kun finde ud af lave det på en kolonne.

Jeg skal også søge på: Desc og Keywords

Min SQL er her:
-----------------------------------------------------------------
SQL = "SELECT * FROM [Shop_Products] a JOIN CONTAINSTABLE (Shop_Products, Titel, 'ISABOUT(mit_søgeord WEIGHT(.2))') ct ON a.id = ct.[KEY] ORDER BY Rank desc"

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. november 2007 - 20:47 #1
Så vidt jeg ved kan du kun lave vægtet fulltext på en kolonne, måden du laver en vægtet søgning på er ved at tilføje ordene i samme kolonne og deraf kommer vægten frem.
Avatar billede zantiago Nybegynder
07. marts 2008 - 14:21 #2
lukker :-( finder en anden løsning