Avatar billede vels Nybegynder
09. november 2007 - 18:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dns problemer

Hej

Jeg har et lidt underlig setup.

Jeg har en Cybercity Zyxel 260x router og efter den har jeg en Links sys WRV200 trådløs router (altså dobbelt router setup).

I Linksys routeren har jeg sat dns = cybercity's dns servere 212.242....

Nogle gange holder dns op med at virke... jeg kan ikke surfe msn går i spunkt... skype køre videre (nok fordi den køre direkte på ip'er). Så kan jeg gå ind og ændre dns i linksys routeren til 10.0.0.1 (altså CC routerens ip adresse) så køre den videre... så sker det igen... så kan jeg ændre tilbage til CC dns serveren igen 212.242... og så virker det igen...

Hvad kan der var galt?? siden dns spunker...??
Avatar billede webname Nybegynder
18. december 2007 - 20:49 #1
Det lyder som om din forbindelse timer out, når den accesser 212.242.***.***.

Jeg bruger fl. dns'er og har aldrig problemer.

Men vær opmærksom på, at det kan være din forbindelse mod CC der disconnecter og derefter kalder op igen.

Evt. kan du bruge OpenDNS.com
Avatar billede izyr Juniormester
05. april 2008 - 23:52 #2
jeg oplever samme problem på min nye pc... mit internet falder ud med ca 15 minutters intervaller... både i emule, iexplorer, world of warcraft... er lige hvad jeg indtil videre har prøvet... hvordan faen slipper jeg for det?
Avatar billede vels Nybegynder
06. april 2008 - 08:44 #3
Min løsning var... køre kun med CC routeren, sæt ikke internettet i WAN på Linksys routeren, slå dhcp fra der i... så virker den som "accesspoint" og jeg har ikke problemer længere