Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 21:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afsender emailadresse

Hej,

Jeg har en mailbox/"user"(Det er en fælles mailbox) som har haft 1 mailadresse, denne er nu ændret og jeg har ændret det på person dokumentet i Address Book, men den gamle adresse bliver stadig brugt som afsender adresse og ikke den nye under Internet Address.

Nogen der kan sige om jeg mangler at gøre et eller andet ?

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2007 - 22:02 #1
I preferences / indstillinger for postkassen skal der angives hvem der er ejer af postkassen. Dette navn kommer til at stå som "principal" for mail og kalender. Når du sender internt, vil afsenderen være det Notesnavn. Hvis du sender ud af huset, så skal det være internet-adressen, som er angivet på persondokumentet.

Er det sådan det opfører sig?

Havde "user" ikke nogen internet-adresse før?
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 22:22 #2
Den opfører sig rigtigt internt der står Name/OU/Corp

Den har altid haft en Internet Address, men den skulle ændres, så jeg ændrede den blot i Address Book i håb om at det var nok
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2007 - 22:28 #3
Det er det normalt også, men afhængig af version/build skal måske du genstarte routeren/serveren
Restart Task Router
eller
Restart Server
Nogle gange kan en opdatering af alle oversigter (<Ctrl Shift F9>) i NAB også hjælpe.

Hvis det ikke hjælper, så bliver du nødt til lige at angive det precise Notesnavn og den precise gamle intenetadresse (for at kunne debugge)
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2007 - 16:20 #4
I am confused, hvis jeg gør det fra min Stationære skriver den GammelMail@domæne.dk men min bærbar skriver NyMail@domæne.dk
Avatar billede jogii Nybegynder
08. november 2007 - 21:03 #5
Er det din egen adresse du taler om?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2007 - 21:18 #6
Nej en fælles mailbox
Avatar billede jogii Nybegynder
08. november 2007 - 21:48 #7
Prøv at checke den lokale adressebog på den stationære. Findes brugeren i den lokale adressebog?

Hvordan ser adressen ud når andre end dig sender mail fra postkassen?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2007 - 22:38 #8
Jeg kigger lige imorgen når jeg kommer på arbejde igen.

(Sjov bemærkning at kalde det en fælles mailbox, ja, ja, jeg ved godt det var mig selv, men pt. er det faktisk kun mig som svarer på den indkomne henvendelser, så jeg ved faktisk ikke om den også gør det ved andre)
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2007 - 08:47 #9
Jeg kan ikke finde noget, og i den lokale version af vores fælles ligger står det korrekt.

Jeg kan dog se at det er en Beta version 8 jeg kører med der, jeg prøver lige at opgradere til Released version
Avatar billede jogii Nybegynder
09. november 2007 - 08:54 #10
Prøv også gerne at lade en anden bruger sende og se hvad der står.
Feltet INETFrom bliver normalt sat på klienten ud fra Lokationsdokumentet.
Principal er navnet på postkasseejeren.

Hvis man sender sådan en mail til internettet, så bliver felterne oversat til SENDER hhv From. Kan du se at der er forskellig SENDER og FROM på de mails der bliver modtaget over internettet?
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2007 - 13:32 #11
Hmm, jeg opdaterede fra Notes 8 Beta til Notes 8 så løste det problemet. Lad os lade det ligge der.
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2007 - 11:29 #12
Smid et svar for din tid og forslag til hvor fejlen kunne ligge.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2007 - 17:56 #13
Udgående internet-adresse bliver sat af serveren, hvis det ikke er en personlig postkasse (så kan klienten sætte INETFROM). Derfor er det MEGET underligt at afsenderadressen fra den ene (N8beta) er den gamle internet-adresse mens det samtidig fra en anden er den nye.

Hvis du stadig havde den "defekte" installation, kunne man debugge sig ud af det, men nu når det virker, så ikke.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 18:08 #14
Jeg tror faktisk jeg gemte den, men jeg synes selv det var underligt, men på den anden side kan det jo sagtens ske at N8Beta har lavet et eller andet underligt, men jeg lader den ligge her med mindre problemet opstår igen.