Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. november 2007 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Start ny sidenummerering for hvert kapitel i Word 2007

Jeg har brug for at sætte et Word 2007 dokument op til, at side nummereringen starter fra 1, hver gang et nyt kapitel starter, så der f.eks. i første kapitel står 1-1, 1-2, 1-3 osv. og i andet kapitel står 2-1, 2-2, 2-3 osv.
Jeg ved, at det var muligt i nogle af de tidligere udgaver af Word, men jeg kan ikke finde det i Word 2007.
Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan jeg får det sat op i Word 2007?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2007 - 18:54 #1
Mener det er noget med at indsætte et sektionsskift.....
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
07. november 2007 - 20:02 #2
indsæt --> sidetal --> formater sidetal --> hak i 'medtag kapitelnummer'
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. november 2007 - 20:15 #3
cool_m_f> Det har jeg prøvet, men det giver mig bare Kapitel-SideFraStart, dvs. den genstarter ikke sidenummereringen ved hvert nummer kapitel, som jeg ønsker. Har du fået den til at gøre det anderledes ved den metode?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
07. november 2007 - 21:25 #4
og du har sat prik i 'begynd med 1' og ikke i 'fortsæt fra forige sektion'

hov, tror du glemmer at skifte sektion, sidelayout --> sideopsætning --> skift --> sektionsskift --> næste side

virker fint her
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. november 2007 - 22:54 #5
cool_m_f> Tak, ja det ser ud til, at det virker, hvis jeg manuelt sætter sektionsskift ind ved hvert afsnit. Det vil jeg dog være meget ked af, da jer skal til at lave en lang rapport. Kan det ikke gøres automatisk, så der bliver indsat sektionsskift for hvert kapitel?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
07. november 2007 - 23:12 #6
ikke lige hvad jeg ved af, men nu er jeg jo heller ikke word-haj
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
02. februar 2008 - 21:41 #7
cool_m_f> Vil du lægge et svar?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. februar 2008 - 00:14 #8
nope, det vil jeg helst ikke, behold du bare points
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
03. februar 2008 - 10:15 #9
OK, men tak for hjælpen igen så.