Avatar billede Mathias Praktikant
05. november 2007 - 18:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Boot problemer med Windows XP Pro

Hej, mig problem med min computer er, at når jeg tænder den, når den til windows logoet, hvor den lille søjle bevæger sig frem og tilbage, men efter et par sekunder stopper søjlen, og computeren er gået fuldstændig i stå.. Jeg har prøvet at starte den mange gange, men hver gang, er det det samme. - Jeg kan dog godt tænde i fejlsikret.
Jeg er ikke meget for at formatere, så jeg håber, at der er en der ved hvad jeg skal gøre?:)

Mvh Mathias
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 18:51 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 19:21 #2
Eller prøv en systemgendannelse fra fejlsikret:
http://support.microsoft.com/kb/304449/da
Avatar billede Mathias Praktikant
05. november 2007 - 19:35 #3
helgec: tak for svaret, nu har jeg gjort som siden siger. Først prøvede jeg lige at tænde normalt, men den gik i stå.. Så startede jeg den i fejlsikret, men nu står den bare og blinker?? - Står den og arbejder, og hvor lang tid, kan processen tage? den har har stået mere end 10 min nu..
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 19:44 #4
Du skal jo køre "chkdsk /r /p" fra cdèn, har du gjort det
Avatar billede Mathias Praktikant
05. november 2007 - 20:02 #5
Jeg jeg gjorde det fra fejlsikret tilstand, via cmd..
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 20:03 #6
Hvor lang tid tog det ??
Avatar billede Mathias Praktikant
05. november 2007 - 20:34 #7
Nu har jeg prøvet at boote fra min installations cd.. men nu vil den slet ikke noget overhovedet:(

Jeg ved ikke rigtig hvad den lavede i de 2 min hvor den bare stod og brummede...?? Hvad er dit forslag til ´hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 20:58 #8
Ja men du vil vel helst ha` skidtet til at køre, En chkdsk /r /p tager altså minimum 1 time så du må jo ha en fornemmelse af om det er lykkes eller ej, iøvrigt er kommandoen "chkdsk /r /f" hvis du kører det fra konsollen. En systemgendannelse som "vejmand" foreslår kan da også være en mulighed og endelig kan du jo lave en parallel-installation af XP, men det kræver jo at du kan boote fra cdèn
Avatar billede Mathias Praktikant
05. november 2007 - 21:00 #9
Jo, men lige pt vil min computer ingenting.. ikke engang fejlsikret:( den kommer bare med en sort skærm..

Tror du, at mit OS system er slettet??:O
Avatar billede guffas Nybegynder
06. november 2007 - 13:56 #10
Måske er der fejl i din Ram. Prøv med MemTest
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2007 - 15:49 #11
Lidt repons??
Avatar billede Mathias Praktikant
17. november 2007 - 18:07 #12
jeg fandt selv ud af det:)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2007 - 18:09 #13
Og løsningen var???
Avatar billede Mathias Praktikant
17. november 2007 - 18:57 #14
jeg formaterede hele lortet:P men nu skal jeg have slettet linux igen:P kan nemlig bedre lide XP...
Avatar billede Mathias Praktikant
23. september 2010 - 17:50 #15
Fandt selv en løsning