Avatar billede julle.p Nybegynder
04. november 2007 - 22:42 Der er 8 kommentarer

Websiden med ftp-adgang

Hej alle i kloge hoveder.

Jeg har en Synology DS207 som understøtter FTP og webudgivelse og det hele.

Jeg kan indtaste dens IP-adresse hos en ven og så skulle der gerne være adgang. Men jeg ville gerne lave en hjemmeside hvor jeg får muligheden for at logge ind på min Synology DS207. Så tænkte om man ikke kan lave noget smart.....?

Håber i forstår hvad jeg mener...
Avatar billede snabeljan Nybegynder
04. november 2007 - 22:51 #1
Mener du adgang til administrationsinterfacet eller vil du bare have adgang til de filer du har liggende under et bestemt directory?

Jeg har en DS-407e hvorpå jeg både har en webside kørende og har FTP adgang - det virker fint hver for sig! Photo software'n virker også fint gennem Internettet!

/snabeljan
Avatar billede julle.p Nybegynder
04. november 2007 - 22:53 #2
Man kan jo bare linke til ftp://servernavn, men det virker lidt uprofessionelt, og giver desuden ikke tilladelse til at logge ind, da det ikke er en sikker adgang som der kræves (en indstilling som dog kan slås fra).

Så skal man bruge WebDAV, men det understøtter systemet vist ikke...
Avatar billede julle.p Nybegynder
04. november 2007 - 22:55 #3
Jeg mener adgang til de filer jeg har liggende på disken. F.eks hvis jeg er hos en ven. Så havde jeg tænkt mig at gå ind på min hjemmeside (altså den vi taler om nu) og derfra kunne logge ind. Jeg ved bare ikke helt hvordan det kan lade sig gøre..?
Avatar billede julle.p Nybegynder
04. november 2007 - 22:56 #4
Men fortæl gerne hvordan du gør :-)
Avatar billede julle.p Nybegynder
04. november 2007 - 23:02 #5
Hmm.. Internet Explorer 7 fungerer ikke længere som ftp-klient... Håber i har nogle foreslag....
Avatar billede snabeljan Nybegynder
04. november 2007 - 23:17 #6
Men der må da findes noget HTML software, som kan give dig adgang til filer på webserverens disk. Og så kan du jo bare lave et java-script til password (ell lign.)

Jeg bruger bare FTP. Og har 'skjult' ftp-serveren, således at jeg udefra connecter til port 8844 (ell. lign.) og den trafik der kommer på den port ved jeg jo er FTP, så den er bare NAT'et videre til DS'erens ftp :) Så er du ikke så udsat for portscanninger på ydersiden. Tror faktisk også den kan noget secure-ftp men har ikke lige undersøgt det. Ellers kig på forum.synology.com - det er ret godt - der er også Synology ansatte der overvåger det og skriver derpå.
Avatar billede julle.p Nybegynder
05. november 2007 - 17:22 #7
Tak for dit link :)
Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. februar 2008 - 11:28 #8
hjalp det med link'et?