Avatar billede mt79 Nybegynder
01. november 2007 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

PC til LCD TV

Jeg har fået et Sony LCD TV som både har VGA og HDMI indgange. Hvis jeg gerne vil tilslutte min PC (for at kunne se film fra den) hvad er så nødvendigt (og bedst). Er det bare at sætte en splitter på VGA udgangen på PC'en og så føre et ekstra kabel over til TV'et? Eller kan man med fordel udnytte HDMI? Evt. ved at sætte et eller andet kort i PC'en?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
01. november 2007 - 13:36 #1
Tjek om din computer har en udgang som denne (S-video):
http://www.ati.com/support/connectors/common/svideooutp utsupcompadapt.html
Hvis ja skal du købe et S-video kabel, som du forbinder til dit TV's S-video indgang. Lyden kører du særskildt med et RCA-kabel (selvfølgelig dobbelt hvis stereo). Hvis TV'et er af ældre dato, skal du også købe en scartconnector, som du tilslutter både S-video og RCA-kabel. Det er også muligt at køre video og lydsignal sammen (composit), men det giver et noget ringere udbytte... Håber du kan bruge denne lille vejledning. :-)
Avatar billede peet-49 Novice
01. november 2007 - 15:10 #2
Det bedste signal får du med et HDMI kabel.
Avatar billede mt79 Nybegynder
01. november 2007 - 15:17 #3
Jeg vil helst bruge HDMI indgangen på LCD tv'et (Det er et helt nyt SONY). Kan jeg ikke sætte et kort i PC'en så jeg kan lave en HDMI forbindelse mellem de to?
Hvis det ikke kan lade sig gøre, og jeg ikke har S-video udgang på PC'en. Hvad skal jeg så bruge for at få det?
Avatar billede schullester Nybegynder
27. november 2007 - 15:16 #4
Hvis der er en DVI udgang på din PC, kan du vel bare købe dig et DVI->HDMI kabel og tilslutte den på den måde..
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:10 #5
respons