Avatar billede jhoumann Nybegynder
30. oktober 2007 - 17:49 Der er 6 kommentarer

Åbner Databasen skrivebeskyttet - hvorfor?

Hej. Er netop konverteret til VISTA.

Har en lille access-DB med 5 tabeller og tilsvarende relationer. Den tilgås fra Visual Studio, et ASP.NET program lavet i C#. Ingen problemer.... Heller ikke fra browser.
Når jeg vil åbne den med Access fra Office 2007 har den skrivebeskyttet databasen og siger at jeg skal save en kopi for at lave rettelser. - Hvorfor og hvordan fjerner jeg skrivebeskyttelsen?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 11:03 #1
Det er fordi kan du kan ikke bruge den via din applikation og samtidig åbne den via Access.

Du skal lukke dinn application ned og derefter åbne database.
Avatar billede jhoumann Nybegynder
13. november 2007 - 11:18 #2
nej, den er skrivebeskyttet uanset hvordan jeg gør. også selvom jeg ikke har haft den åbnet i appl. eller via Office.
Avatar billede neoman Novice
13. november 2007 - 11:20 #3
Det kan være det er vista's rettighedspis - har du prøvet at højreklikke på db-filen og åbne den som admin ? Prøv at google lidt på microsoft.dk, der står lidt om forkellige trix når man kører access i vista
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 11:24 #4
Kan du måske bruge dette: http://www.eksperten.dk/spm/805564
Avatar billede neoman Novice
13. november 2007 - 11:29 #5
eller dette: se også på linket nederst: http://office.microsoft.com/da-dk/access/HA101085051030.aspx#4
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. april 2009 - 12:42 #6
fandt du ud af noget