Avatar billede freddiebaby Nybegynder
29. oktober 2007 - 16:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computerskærm til Fjernsynskærm med S-Video-Kabel

Jeg har lige købt:
Scart-Adapter IN/OUT
S-Video-Kabel

Ved ikke om disse oplysninger kan hjælpe:
Har Windows XP, SAMSUNG fjernsyn og NVIDIA GeForce 7300 Le

Jeg kan ikke få noget billed frem på computerskærmen, jeg har sat S-Video-Kablet i Scart-adapteren som jeg har sat i fjernsynet.

Ved ikke hvad jeg nu skal gøre, der kommer intet billede frem på skærmen, og har prøvet at trykke "AV/PC" Ligeledes har jeg under "Avanceret" prøvet at rode lidt rundt ..

PLEASE HJLÆP !
Avatar billede klavil Seniormester
29. oktober 2007 - 17:17 #1
Du skal ind og konfigurere din tv skærm i nvidia opsætninger. Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg derefter indstillinger og avanceret. Vælg derefter dit grafikkort i toppen af fanebladet, så skulle du gerne komme ind i nvidia kontrolpanel. Vælg skærme og find dit TV derinde således at udgangen kører til dit TV. Husk at have dit S-video kabel isat.
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:24 #2
jeg er nu kommet ind i mit nvidia kontrolpanel, har den engelske version af Windows, mens hvis skærme bør findes under "monitors" er der intet at se .. kan foresten vælge på min adapter om det skal være IN eller OUT, hvad bør den stå på her ?

tak for hjælpen forsat
Avatar billede kfz Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:31 #3
adapteren skal stå på in, og indstilling af fjernsyn foregår under "set up multiple displays", eller "run multiple display wizard"
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:35 #4
inde under fjernsynets instillinger, kan jeg vælge mellem disse:

TV
Ekstern1
Ekstern2
AV
S-Video
Komponent
PC
DVI

det er dog kun de 3 øverste jeg kan "trykke på/vælge"
altså har bare sat S-Videokablet i computeren, og den anden ende i scartstikket som er indsat i fjernsynet - er dette korrekt ?
Avatar billede kfz Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:49 #5
ja det er en måde at gøre det på, har dit tv DVI og S-Video indgang? for så skal du da bruge en af dem i stedet for en scart adapter.
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:51 #6
ved ikke rigtig hvad hverken DVI eller S-Video indgang er ?
- men dette burde det have, det er forholdvist nyt fjernsyn
Avatar billede kfz Nybegynder
29. oktober 2007 - 18:15 #7
Avatar billede kfz Nybegynder
29. oktober 2007 - 18:16 #8
Avatar billede klavil Seniormester
11. september 2010 - 10:26 #9
husk at lukke dit spørgsmål
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
14. september 2010 - 19:09 #10
Nyt fjernsyn. Problem løst.