Avatar billede gaardbo Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Download-hastighed

Jeg har pludselig fået problemer med download-hastigheden fra internettet. Jeg kører med en Linksys WRT54G, hvor min egen PC er connected med kabel. Min forbindelse er på 10 MB download, men jeg får kun - i TDC hastighedstest - omkr. 2000 KB. Går jeg ind til min datters PC, der er trådløst forbundet med routeren, så er der op mod de 10 MB forbindelse. Hvordan kan det være, at jeg med kabel har så lav hastighed, når det trådløse system åbenbart er som det skal være.
Avatar billede superanden Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:04 #1
Hvordan ser det ud hvis du slutter din datters pc til med kabel.?

(på den måde er det muligt at se om det er din computer der skal laves en ændring på, eller om det er routeren der ikke funger og skal byttes)
Avatar billede gaardbo Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:44 #2
Det har jeg desværre ikke praktisk mulighed for at teste i i hvert fald ikke p.t. Men hvad KUNNE der være med min egen PC ?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
29. oktober 2007 - 12:58 #3
Mystikken breder sig. Når jeg kører uden om routeren - altså direkte fra modem til netkort via kabel - så får jeg kun omkr. de 2 MB i hastighed. Så det er ikke routeren. Når jeg sætter en trådløs USB-modtager til, så får jeg næsten de 10 MB. Så gik jeg i byen og købte et nyt netkabel. Men desværre samme resultat. Jeg kan altså modtage trådløst fra routeren med 10 MB, men kun med ca. 2 MB via kabel. Der må være et eller andet med opsætningen af ethernetkortet.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
20. august 2010 - 07:44 #4
Lukker
Avatar billede gaardbo Nybegynder
20. august 2010 - 07:57 #5
Lukker