Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2007 - 16:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ukendt fejl i mit DirectX

Hej!

Jeg ved at der er en fejl i mit DirectX. Når jeg vil køre 3D programmer, kommer den med en fejl hver gang, og også med fejl når jeg tjekker DirectX3D i Dxdiag. Her er fejlen den kommer med:
"Test mislykkedes ved trin 8 (opretter 3D enhed): HRESULT = 0x80004005 (Der optod en standart fejl)"
Er der en måde jeg kan fuldstændigt afintalle DirectX, så jeg kan geninstalle det? Jeg har prøvet at installe det oven i, men skete intet. Jeg har også de seneste Drivere til mit grafikkort.. Downloaded for nylig!

Håber at nogen vil hjælpe!

Mvh Kroko0611.
Avatar billede kfz Nybegynder
27. oktober 2007 - 20:31 #1
det er umiddelbart ikke muligt at afinstallere DirectX, ved at der for nogle år tilbage, var en uninstaller(uofficiel) på nettet, men har ikke lige kunne finde noget, og ved ikke om der er lavet nogen til de nyere versioner af DirectX.

Jeg ville personligt geninstallere windows, for med mindre det er en hardwarefejl, så er det den hurtigste løsning.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:25 #2
Jamen problemet kom LIGE EFTER at jeg genintallet windows... Har overvejet en repair, men har det overhovdet nogen effekt?
Avatar billede kfz Nybegynder
27. oktober 2007 - 21:43 #3
jeg har aldrig benyttet mig af repair, så har ingen subjektiv vurdering af det. Dog vil jeg til enhver tid også hellere lave en ren install, så ved man at der går noget tid før skidtet skal formateres igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 22:36 #4
Jeg har også et problem, når jeg skal installe windows på ny. Når jeg skal installe drivere til mit grafik kort, er jeg i tvivl om hvilket jeg skal vælge. Jeg har et "ATI Radeon 9550 / X1050 Series". Problemet er at man både kan download til 9550 og en til X1050. Hvilket et skal jeg vælge?
Avatar billede kfz Nybegynder
27. oktober 2007 - 23:58 #5
download dette program: http://www.gtopala.net/siw.exe

Vælg video i venstre side, navnet på dit grafikkort står under "Display adapter", eller "video processor"
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2007 - 00:04 #6
Jeg ved godt hvilket kort jeg har, men ikke hvilken driver jeg skal bruge. Jeg kan nemlig downloade drivere til 9550 og drivere til X1050 Series... Så jeg ved ikke hvilken drivere...
Avatar billede kfz Nybegynder
28. oktober 2007 - 01:28 #7
tænkte at programmet måske kunne give en ledetråd til det.
Avatar billede kfz Nybegynder
28. oktober 2007 - 02:14 #8
er det et AGP eller PCI-E kort du har?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2007 - 14:27 #9
Det ved jeg faktisk ikke... Hvordan finder jeg ud af det? Det var et kort som fuglte med computeren.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 14:44 #10
Da ingen viser interesse for at hjælpe mig mere lukker jeg emnet.

Spørgsmålet har heller ikke relevans for mig mere, da jeg har købt en ny computer.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 14:45 #11
Svar